Strona główna | Zarządzanie | Zarządzanie talentami w kontekście efektywności organizacji na przykładzie zakładów ubezpieczeń na życie
Zarządzanie talentami w kontekście efektywności organizacji na przykładzie zakładów ubezpieczeń na życie
Autor: Andrzej Janowski
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-276-1
Data wydania: 2017
Liczba stron: 225/B5
Oprawa: miękka
Cena: 48,00 zł 43,20 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

W książce przedstawiono pogłębioną analizę teoretyczną, jak i wnioski praktyczne poparte wynikami kilkuletnich badań międzynarodowych dotyczących determinantów efektywności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, w tym rekrutacji, selekcji i rozwoju. Uwarunkowania teoretyczne zarządzania jednostkami utalentowanymi oraz o podwyższonym i średnim poziomie kompetencji zostały zweryfikowane empirycznie, w oparciu o wyniki rynkowe największych międzynarodowych korporacji ubezpieczeń na życie działających w Polsce. Zaproponowano implementację modelu, łączącego dorobek akademicki z praktyką środowiska biznesowego, co umożliwia dynamiczne ujęcie efektywności oparte na prakseologicznych kanonach zarządzania.

Książka adresowana jest do studentów i pracowników naukowych zarządzania zasobami ludzkimi, a także pracowników działów human resource management najwyższego i średniego szczebla organizacji usługowych.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Istota talentu i zarządzania talentami

1.1. Pojęcie, rola i znaczenie talentu
1.2. Podejście przedmiotowe do talentu
1.3. Podejście podmiotowe do talentu
1.4. Istota talentu – wnioski

Rozdział 2. Kontekst organizacyjny zarządzania talentami

2.1. Uwarunkowania aksjologiczne zarządzania talentami
2.2. Problematyka konceptualizacji zarządzania talentami i pomiaru jego efektów
2.3. Aktywność organizacyjna a zarządzanie talentami
2.4. Kontekst zarządzania talentami
2.5. Modele badawcze w zarządzaniu talentami
2.5.1. Model Franka i Taylora
2.5.2. Model Ashtona i Morton
2.5.3. Model Borkowskiej
2.5.4. Model Listwana
2.5.5. Model Bienioka
2.5.6. Model Silzera i Dowella
2.5.7. Model Sharkey i Ecchtera
2.5.8. Model Tabor
2.5.9. Model Cannona i McGee
2.5.10. Model Waheeda i Zaima
2.5.11. Model Pocztowskiego
2.5.12. Talent a modelowanie – wnioski i implikacje

Rozdział 3. Model integrujący w zarządzaniu talentami

3.1. Model integrujący jako pomost łączący osiągnięcia i praktykę organizacyjną
3.2. Rola i znaczenie zakładów ubezpieczeń na życie w systemie gospodarczym oraz otoczenie organizacji ubezpieczeniowych
3.2.1. Funkcje ubezpieczeń na życie
3.2.2. Źródła prawa ubezpieczeniowego – pośrednictwo
3.2.3. Rola agenta ubezpieczeniowego w tworzeniu efektywnych relacji sprzedażowych towarzystw ubezpieczeń na życie
3.3. Model cech osobowości Costy i MCCrae’a w rekrutacji i selekcji
3.3.1. Istota i znaczenie cech osobowościowych
3.3.2. Geneza powstania modelu pięcioczynnikowego
3.3.3. Cechy osobowościowe a efektywność jednostki – implikacje modelu pięcioczynnikowego
3.4. Zarządzanie kompetencjami a rozwój jednostek utalentowanych
3.4.1. Rola i geneza kompetencji
3.4.2. Kompetencje organizacyjne a indywidualne
3.4.3. Ujęcia analityczne w systemie kompetencji zawodowych
3.4.3.1. Analiza behawioralna
3.4.3.2. Analiza funkcjonalna
3.4.3.3. Analiza konstruktywna
3.4.4. Kompetencje w strategiach organizacyjnych a system zarządzania zasobami ludzkimi
3.5. Pomiar efektywności organizacji w kontekście aktywności indywidualnej
3.5.1. Efektywność, produktywność, skuteczność, wydajność a alokacja zasobów
3.5.2. Rola zasobów ludzkich w efektywności organizacji w ujęciu prakseologicznym

Rozdział 4. Efektywne zarządzanie talentami w zakładach ubezpieczeń na życie w świetle wyników badań

4.1. Aspekty ewaluacyjne skuteczności sprzedażowej agentów zakładów ubezpieczeń na życie
4.2. Model badawczy i hipotezy
4.2.1. Testy cech osobowości modelu Wielkiej Piątki
4.2.2. Testy profilu kompetencyjnego najskuteczniejszych agentów ubezpieczeniowych
4.2.3. Testy profilu kompetencyjnego agenta utalentowanego oraz o podwyższonym i średnim poziomie kompetencji
4.3. Jednostki utalentowane, o podwyższonym i średnim poziomie kompetencji a towarzystwa ubezpieczeń na życie
4.4. Profil osobowościowy efektywnego agenta ubezpieczeń na życie – empiryczna weryfikacja modelu
4.5. Profil kompetencji efektywnego agenta ubezpieczeń na życie w  kontekście przeprowadzonych badań
4.6. Osoby utalentowane oraz o podwyższonym i średnim poziomie kompetencji a efektywność towarzystwa ubezpieczeń na życie

Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis rysunków i tabel

Andrzej Janowski

doktor inżynier, absolwent Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy oraz Georgia State University w Atlancie (MBA). Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi oraz ubezpieczeń. Prowadzi wykłady w uczelniach krajowych i zagranicznych. Specjalizuje się w problematyce identyfikacji determinantów efektywności organizacji w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi. Autor wielu książek i artykułów w kraju i za granicą poświęconych charakterystykom pracowników osiągających wybitne rezultaty w instytucjach usługowych, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz analizie ryzyka ubezpieczeniowego. Uczestnik szkoleń z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi m.in. w Londynie, Amsterdamie, Johannesburgu i Kapsztadzie. Konsultant i ekspert w postępowaniach publicznych oraz kierownik międzynarodowych projektów badawczych dotyczących podwyższeniu poziomu efektywności organizacji.


prof. dr hab. Tadeusz Oleksyn:

Przedstawiony w książce temat zarządzania talentami w zakładach ubezpieczeń na życie jest ważny, aktualny i interesujący - tak od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Ma on charakter specjalistyczny, a odniesienie go do zakładów ubezpieczeń na życie jest unikatowe.

prof. dr hab. inż. Zofia Wyszkowska:

Zamieszczone w pracy profile kompetencji i charakterystyki osób utalentowanych potwierdzone empiryczną weryfikacją koncepcji teoretycznych mogą być cenną wskazówką skierowaną do osób pragnących zrozumieć talent i korzystanie z niego. W rezultacie czytelnik uzyskuje wiele inspirujących idei i spostrzeżeń podanych w sposób ciekawy i oryginalny skłaniających do refleksji nad rolą myślącego człowieka utalentowanego.

Tomasz Jagodziński, dyrektor regionalny Prudential Polska:

Książka stanowi znakomity przykład naukowego podejścia do bardzo praktycznej dziedziny rekrutacji i współpracy z utalentowanymi osobami w firmach ubezpieczeniowych. Autor przedstawia nie tylko analityczne wskazówki potrzebne menedżerom rekrutującym, ale również praktyczne podpowiedzi. Praca jest idealnym podręcznikiem dla menedżerów budujących swoje zespoły sprzedażowe nie tylko w branży ubezpieczeń na życie.

Michał Jakubowski, dyrektor Departamentu klienta Korporacyjnego Nationale-Nederlanden:

Inwestycje w kadry, inwestycje w profesjonalizm przedstawicieli są i powinny być jednym z filarów strategii każdego towarzystwa ubezpieczeniowego. Temat ten omówiony jest w pracy wielowątkowo, kompleksowo i w sposób bardzo praktyczny oraz przemyślany.

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line