Strona główna | Zarządzanie | Praktyczne i teoretyczne aspekty badania wiarygodności firmy 50% rabatu
Praktyczne i teoretyczne aspekty badania wiarygodności firmy 50% rabatu
Autor: Lucyna Kowalczyk
Wydawca: Difin
ISBN: 83-7251-579-4
Data wydania: 2006
Liczba stron: 160/A5
Oprawa: miękka
Cena: 40,00 zł 20,00 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Wnikliwe i dokładne zapoznanie się z publikacją pozwala znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące naszego partnera biznesowego, np.: Jak zbadać standing finansowy i poznać prognozowaną wiarygodność kontrahenta, analizując jego biznesplan? Na jakie zależności zwracać uwagę, aby wywnioskować, czy firma jest wiarygodna?
Zaprezentowane przez autorkę liczne przykłady, a także bogaty materiał ilustracyjny pozwala na zrozumienie bardziej złożonych problemów. Dodatkowym atutem publikacji jest zamieszczony w aneksie raport oceny wiarygodności wybranego przedsiębiorstwa.

Książka została napisana z myślą o osobach podejmujących w przedsiębiorstwie decyzje strategiczne w zakresie doboru partnerów do współpracy gospodarczej. Powinna być przydatna pracownikom banków zajmujących się oceną kredytobiorców, pracownikom firm zamujących się leasingiem lub factoringiem, inwestorom. Może być pomocą dydaktyczną dla wykładowców i studentów pragnących się zapoznać z problematyką ograniczania ryzyka w biznesie.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. POZNANIE WIARYGODNOŚCI KONTRAHENTA SPOSOBEM NA OGRANICZENIE RYZYKA

1. Wiarygodność przedsiębiorstwa
2. Kiedy sprawdzać wiarygodność?
3. Instytucje ułatwiające poznanie wiarygodności firmy
3.1. Wywiadownie gospodarcze
3.2. Agencje ratingowe
3.3. Biuro Informacji Kredytowej
3.4. Biuro Informacji Gospodarczej
3.5. Wydziały gospodarcze sądów rejonowych
3.6. Podsumowanie
4. Podstawowe źródła informacji o przedsiębiorstwach
4.1. Raport Wywiadowni Gospodarczej
4.2. Ranking
4.3. Rating
4.4. Prospekt emisyjny
4.5. Memorandum informacyjne
4.6. Katalogi i informatory
4.7. Informacje Giełdy Papierów Wartościowych
4.8. Prasa i Internet
4.9. Wewnętrzne dane kontrahenta
4.10. Podsumowanie

Rozdział II. ETAPY I ZAKRES BADAŃ UMOŻLIWIAJĄCYCH POZNANIE WIARYGODNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA

Rozdział III. BADANIA UMOŻLIWIAJĄCE POZNANIE STANDINGU FINANSOWEGO PRZEDSIĘBIORSTWA


1. Źródła informacji potrzebnych do oceny standingu przedsiębiorstwa
2. Analiza wskaźnikowa kondycji finansowej przedsiębiorstwa
2.1. Ocena zyskowności
2.2. Ocena płynności
2.3. Ocena sprawności działania
2.4. Ocena stopnia zadłużenia
2.5. Ocena pozycji przedsiębiorstwa
3. Podsumowanie

Rozdział IV. ANALIZA SWOT

1. Ocena mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa
1.1. Potencjał firmy
1.1.1. Czynnik ludzki
1.1.2. Majątek trwały
1.1.3. Majątek obrotowy
1.2. Wyroby
1.3. Technika i technologia
1.4. Marketing
1.5. System zarządzania
1.6. Sytuacja finansowa
1.7. Struktura organizacyjna
2. Ocena szans i zagrożeń ze strony otoczenia
2.1. Analiza rynku
2.2. Analiza sektora
3. Podsumowanie

Rozdział V. OCENA STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA PRZEDSTAWIONEJ W BIZNESPLANIE

1. Pojęcie i rola biznesplanu
2. Struktura biznesplanu
2.1. Opis firmy
2.2. Kierownictwo i zarządzanie
2.3. Opis produktu (usługi)
2.4. Charakterystyka procesu produkcyjnego
2.5. Rynek
2.6. Finanse
2.7. Czynniki ryzyka
2.8. Plan wdrożenia
2.9. Załączniki
3. Ocena biznesplanu
4. Podsumowanie

ANEKS

BIBLIOGRAFIA

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

 Wstecz

Zobacz także

Koszyk pusty

Aktualności

Warszawskie
Targi Książki

18-21 maja 2017
PGE Narodowy

Publikacje wydawnictwa Difin dostępne na stoisku Księgarni PROFIT (88/D15)

Serdecznie zapraszamy!

» Oferty pracy:

- redaktor wydawniczy: budownictwo
-
redaktor wydawniczy: psychologia, socjologia, ekonomia, zarządzanie
- tłumacz
- psycholog


» Wspieramy

Kiermasz taniej książki

Gdzie kupić

Facebook

 

Współpracujemy z




 

Dla przyszłych autorów


» Wydaj książkę w Difinie

Bestsellery

Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line