Strona główna | Zarządzanie | Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu 50% rabatu
Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu 50% rabatu
Autor: Iwona Kuraszko
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-329-7
Data wydania: 2010
Liczba stron: 180/B5
Oprawa: miękka
Cena: 39,00 zł 19,50 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka podejmuje problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu, która przedstawiona jest w szerokiej, politologicznej perspektywie. Krytycznej analizie poddane zostały najważniejsze funkcjonujące w dyskursie międzynarodowym prace i dokumenty na ten temat. Zagadnienie odpowiedzialności przedsiębiorstw omówione jest kompleksowo – w kontekście relacji i odpowiedzialności sektora publicznego, prywatnego oraz społecznego. Wskazuje to na rozwiązania dotyczące polityki publicznej państwa oraz aktywności obywateli, które tworzą niezbędną infrastrukturę dla działań z zakresu społecznej odpowiedzialności sektora prywatnego. Zbadanie społecznej odpowiedzialności w ujęciu "governance" pokazuje także nowe perspektywy dla rozwoju public relations, zwraca uwagę na jego społeczną rolę w systemie demokratycznym.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. ZNACZENIE KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ DLA DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA

1.1. Public relations jako zaplanowana i świadoma komunikacja społeczna
1.2. Public relations w dialogu społecznym i demokracji
1.3. Public relations i komunikacja korporacyjna w działalności organizacji
1.3.1. Otoczenie przedsiębiorstwa – teoria interesariuszy
1.3.2. Wizerunek – lustro czy mistyfikacja?
1.3.3. System identyfikacji, czyli tożsamość organizacji
1.3.4. Reputacja, niematerialny zasób przedsiębiorstwa
1.4. Teoretyczne modele public relations
1.5. Model dialogu komunikacji symetrycznej – etyczny model komunikowania społecznego w społeczeństwie obywatelskim
1.6. Wnioski
 
Rozdział 2. SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU JAKO SYSTEM KSZTAŁTOWANIA RELACJI
 
2.1. Filozoficzna geneza pojęcia odpowiedzialności
2.2. Społeczna odpowiedzialność organizacji w ujęciu umowy społecznej
2.2.1. Sektor publiczny, rządowy – rola struktur państwowych w rozwoju CSR
2.2.2. Sektor prywatny, gospodarczy, rynkowy
2.2.3. Sektor obywatelski, społeczny – relacja przedsiębiorstw z trzecim sektorem
2.3. Pojęcie i zakres społecznej odpowiedzialności biznesu
2.4. Rola społecznej odpowiedzialności w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa dla jego interesariuszy
2.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu – główne modele
2.5.1. Model zaangażowania społecznego
2.5.2. Model integracji zasad społecznej odpowidzialności
2.5.3. Model innowacji społeczno-ekonomicznych CSR
2.6. Wnioski
 
Rozdział 3. ANALIZA MODELI PR W WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH ORAZ ROLA I MIEJSCE CSR W STRATEGII BUDOWANIA RELACJI Z INTERESARIUSZAMI NA PODSTAWIE BADAŃ
 
3.1. Rola i wartość public relations w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.2. Społeczna odpowiedzialność organizacji a praktyczne modele komunikowania społecznego M. Morsing i M. Schulza
3.3. Jak menedżerowie rozumieją społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa?
3.4. Stosowanie modeli komunikacji a strategia społecznej odpowiedzialności
Podsumowanie
3.5. Czynniki wpływające na wdrażanie zasad społecznej odpowiedzialności
w przedsiębiorstwach w Polsce – ujęcie umowy społecznej
3.5.1. Sektor publiczny, rządowy w Polsce – aktywność najważniejszych aktorów w rozwoju CSR
3.5.2. Aktywności sektora prywatnego w Polsce w rozwoju CSR
3.5.3. Działania sektora obywatelskiego w Polsce w rozwoju CSR
3.6. Komunikowanie o działaniach CSR w Polsce – rola mediów w promowaniu społecznej odpowiedzialności
3.7. Wnioski
 
Rozdział 4. WSPÓŁZALEŻNOŚĆ PUBLIC RELATIONS I CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY W SPOŁECZNEJ KOMUNIKACJI PRZEDSIĘBIORSTWA
 
4.1. Analiza powiązań pomiędzy public relations a społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa
4.2. Czynniki warunkujące zastosowanie wybranego modelu zależności public relations i sprzecznej odpowiedzialności biznesu
4.3. Określenie najlepszego dla organizacji wariantu powiązania public relations i Corporate Social Responsibility na poziomie strategii komunikacji
4.4. Wnioski
 
Zakończenie
Bibliografia

Iwona Kuraszko

dr nauk humanistycznych, adiunkt w Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych przy Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie wykłada etykę biznesu i etykę. Stypendystka Jepson School of Leadership Studies University of Richmond w USA (2011?2012); visiting scholar w Social Innovation Centre INSEAD we Francji (2013?2014); członek zespołów badawczych, m.in. EU-InnovatE, EU (2014); Best Corporate Responsibility Performers in Central and Eastern Europe, EABIS (2010); Social Enterprise Development in Poland, UNDP (2007). Prowadzi badania nt. kulturowych uwarunkowań etyki, przywództwa oraz etyki biznesu w ujęciu państwa.

» Nowa komunikacja społeczna..., newsline.pl »

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line