Strona główna | Zarządzanie | Moda i modele. Analiza trendów oraz modelowanie biznesowe w przedsiębiorstwie
Moda i modele. Analiza trendów oraz modelowanie biznesowe w przedsiębiorstwie
Autor: Monika Spychalska-Wojtkiewicz, Monika Tomczyk
Wydawca: Difin
ISBN:
Data wydania: 2018
Liczba stron: 142/B5
Oprawa: miękka
Cena: 40,00 zł 36,00 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Otoczenie przedsiębiorstwa warunkuje jego działalność. Niemniej jednak turbulentny charakter, złożoność, jak i różnorodność natury otoczenia powodować może wrażenie chaosu w obecnych realiach gospodarczych. Tym samym istotnym staje się, by identyfikować zachodzące zmiany, badać ich naturę oraz przewidywać ich kierunek. Pomocna w tym zakresie staje się umiejętna analiza otoczenia bliższego oraz dalszego, badanie rynku, a następnie modelowanie biznesowe. Aspekty te są szczególnie istotne w kontekście złożonego i ryzykownego procesu wdrażania w przedsiębiorstwach innowacji, jak i w zastosowaniu koncepcji zarządzania designem.

Książka prezentuje podejście do modelowania biznesowego poprzez zagadnienia związane z modą, trendami, które mogą stanowić istotne wyzwania dla przedsiębiorstw, a w konsekwencji decydować o sukcesie lub porażce rynkowej.

Modzie i trendom nie należy się poddawać. W celu skutecznego zarządzania nimi pomocne mogą być modele biznesowe, które pozwalają na tworzenie rzeczywistości gospodarczej, a nie jedynie bycie jej biernym odbiorcą. Co więcej, czynna analiza trendów, prowadzenie badań dotyczących otoczenia przedsiębiorstwa oraz zastosowanie designu jako elementu strategicznego w przedsiębiorstwie istotnie wspomóc może podmioty w walce o silną pozycję konkurencyjną na rynku.

Spis treści:
 
Wprowadzenie
Monika Spychalska-Wojtkiewicz, Monika Tomczyk

Rozdział 1. Znaczenie mody i trendów w gospodarce
Monika Spychalska-Wojtkiewicz  
 
1.1. Rola otoczenia przedsiębiorstwa w ujęciu mikro- i makroekonomicznym
1.2. Moda i trendy jako zjawisko konsumenckie
1.3. Koncepcje analizy otoczenia w kontekście identyfikacji mody i trendów

Rozdział 2. Badania i analiza rynku w przedsiębiorstwie
Monika Spychalska-Wojtkiewicz

2.1. Koncepcje badania rynku w przedsiębiorstwie
2.2. Kategorie badań oraz etapy procesu badawczego
2.3. Założenia koncepcji badań ilościowych i jakościowych
2.4. Trendy w badaniach rynku

Rozdział 3. Modelowanie biznesowe
Monika Tomczyk

3.1. Koncepcja modelowania biznesowego
3.2. Narzędzie modelowania biznesowego
3.3. Rodzaje modeli biznesowych
3.4. Radykalne zmiany w modelach biznesowych

Rozdział 4. Wdrażanie innowacji przez przedsiębiorstwa zorientowane modelowo
Monika Spychalska-Wojtkiewicz

4.1. Modele wdrażania innowacji
4.2. Koncepcje dyfuzji innowacji
4.2. Wdrażanie innowacji nietechnologicznych w przedsiębiorstwach

Rozdział 5. Design w przedsiębiorstwie, moda czy sposób na zarządzacie produktem?
Monika Tomczyk   

5.1. Ekonomia designu
5.2. Design thinking
5.3. Design jako element zarządzania strategicznego
5.4. Dobre praktyki wykorzystania designu w budowaniu przewagi rynkowej

Zakończenie
Monika Spychalska-Wojtkiewicz, Monika Tomczyk

Bibliografia

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

prof. zw. dr. hab. Władysław Janasz, Uniwersytet Szczeciński:

Książka Moda i modele. Analiza trendów oraz modelowanie biznesowe w przedsiębiorstwie jest pozycją wartościową, ujmującą problem z szerokiej perspektywy wraz z uwzględnieniem szeregu istotnych aspektów: badawczych, zarządczych i strategicznych. Niniejsza monografia stanowi kompendium wiedzy z zakresu analizy otoczenia oraz stosownego do niej modelowania biznesowego, poruszone zostały bowiem kluczowe zagadnienia dla tego istotnego tematu.

 Wstecz

Zobacz także

Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line