Strona główna | Zarządzanie jakością | Strategia zarządzania jakością
Strategia zarządzania jakością
Autor: Stanisław Tkaczyk, Ewa Kowalska-Napora
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-669-4
Data wydania: 2012
Liczba stron: 191/B5
Oprawa: miękka
Cena: 40,00 zł 36,00 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

W książce autorzy próbują określić, czym jest jakość optymalna, dzięki której przedsiębiorstwa mogą poprzez funkcję strat obniżyć koszty wytwórcze. Obszar problemowy pracy może być tematem polemik studialnych na kierunkach zarządczych, inżynierskich, a także dla ludzi biznesu, tudzież osób, które samodzielnie pragną zgłębić specyfikę efektywnego zarządzania jakością.

Spis treści:
 
Wprowadzenie
 
1. Teoretyczne uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem
 
1.1. Przedsiębiorstwo jako system
1.2. Otoczenie funkcjonalnego bytu a ewaluacja strategii
1.2.1. Globalizacja strategii i zarządzania
1.2.2. Uwarunkowania zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku globalnym
1.3. Myślenie i planowanie strategiczne
1.4. Źródła przewag konkurencyjnych a stosowane strategie osiągania przewag konkurencyjnych
 
2. Inżynieria jakości w zarządzaniu procesowym
 
2.1. Działania projakościowe jako wyznacznik konkurencyjności organizacji
2.2. Teoretyczne uwarunkowania zarządzania procesami w strategii TQM
2.3. Elementy inżynierii jakości
2.4. Plany jakości
2.5. Koszty jakości
2.5.1. Interpretacja pojęcia kosztów jakości
2.5.2. Model J.M. Jurana
2.5.3. Model Genichi Taguchiego
 
3. Procesowe podejście do zarządzania jakością
 
3.1. Zarządzanie procesami
3.2. Kryteria i mierniki oceny efektywności działań przedsiębiorstwa
3.3. Identyfikacja i kreowanie efektywności na poziomie procesu
3.3.1. Efektywność i skuteczność procesu
3.3.2. Utrzymanie procesu
3.3.3. Doskonalenie procesu
3.4. Atrybuty procesu
3.5. Rachunek kosztów procesu
3.6. Modele systemów zarządzania jakością
 
4. Kreowanie wizji przedsiębiorstwa przyszłości
 
4.1. Przedsiębiorstwo jako system
4.2. Modelowanie i optymalizacja w zarządzaniu procesowym
4.3. Strategiczna karta wyników – Balanced Scorecard (BSC) – jako programator i weryfikator działań przedsiębiorstwa
4.4. Ewolucyjny model doskonalenia organizacji procesowej
 
5. Diagnostyka zarządzania procesem wytwarzania – podjęty problem badawczy
 
5.1. Poziomy zależności – próba rozwiązania problemu
5.2. Homotopia empiryczna jako metoda diagnostyczna w formułowaniu i ocenianiu strategii wytwórczej
 
6. Optymalizacja procesu zarządzania w przemyśle hutniczym w Polsce
 
6.1. Cel, przyjęta metoda i zakres badań
6.2. Efekty produktowe jako weryfikator teorii oddziaływań
6.3. Efekty produktowe jako miara zdolności jakościowych i ich oceny
6.4. Efektywność produkcji w aspekcie efektów produktowych – holon weryfikacji
 
7. Model poprawy efektywności i jakości produkcji w przemyśle hutniczym w Polsce
 
7.1. Założenia do budowy modelu optymalizacji produkcji
7.2. Opis modelu poprawy efektywności i jakości produkcji
7.3. Implementacja opracowanego modelu
 
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Streszczenie
Eksplikacje autorskie
Literatura polecana

Ewa Kowalska-Napora

doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Logistyki na Wydziale Inżynierii Produkcji i Logistyki Politechniki Opolskiej.

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line