Szanowni Klienci,

w dniu 2 maja (wtorek) wydawnictwo będzie nieczynne. Zamówienia złożone w piątek 28 kwietnia po godzinie 12:00 będą realizowane 4 maja. Za utrudnienia przepraszamy.

zespół wydawnictwa Difin
 

Strona główna | Zarządzanie jakością | Projakościowe zarządzanie przedsiębiorstwem
Projakościowe zarządzanie przedsiębiorstwem
Autor: Marcin Jakubiec
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-313-3
Data wydania: 2017
Liczba stron: 188/B5
Oprawa: miękka
Cena: 45,00 zł 40,50 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat projakościowego zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawia zbiór najbardziej aktualnych zagadnień zawartych w jej tytule. Autor skupia się na wyjaśnieniu wpływu zarządzania na kategorię jakości. Uwzględniając współczesne modele biznesu, odnosi się do podstawowego podejścia w zarządzaniu jakością, jakim jest podejście procesowe. Następnie wnikliwie charakteryzuje tzw. instrumenty zarządzania i doskonalenia jakości, do których zalicza się: koncepcje jakości, nagrody jakości, systemy zarządzania jakością, metody i narzędzia zarządzania jakością. Książka dotyka także tematu europejskiej polityki zarządzania jakością.

Książka może znaleźć odbiorców zarówno w środowisku akademickim, jak również gospodarczym. W kontekście uczelni wyższej jej odbiorcami mogą być nauczyciele akademiccy oraz studenci kierunków: ekonomia i zarządzanie oraz kierunków pokrewnych. W przypadku środowiska gospodarczego adresatami książki mogą być kierownicy każdego szczebla, bez względu na specyfikę przedsiębiorstwa i branżę, w której ono działa, zaangażowani i odpowiedzialni za sprawy jakości.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Zarządzanie jako funkcja kreowania biznesu

1.1. Rys historyczny rozwoju nauk o zarządzaniu
1.2. Istota zarządzania przedsiębiorstwem
1.3. Modele biznesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Rozdział 2. Jakość w teorii zarządzania

2.1. Istota kategorii jakości
2.2. Koszty jakości
2.3. Jakość w obsłudze klienta

Rozdział 3. Koncepcje doskonalenia jakości

3.1. Systemowe koncepcje doskonalenia
3.2. Modele nagród jakości
3.3. Znormalizowane modele samooceny

Rozdział 4. Normatywne systemy zarządzania jakością

4.1. Rodzina norm ISO serii 9000
4.2. Polska norma PN-EN ISO 9001:2015
4.3. Polska norma PN-EN ISO 9004:2010
4.4. Branżowe systemy zarządzania

Rozdział 5. Metody i narzędzia zarządzania jakością

5.1. Metody zarządzania jakością
5.2. Narzędzia zarządzania jakością

Rozdział 6. Europejska polityka zarządzania jakością

6.1. Unijne uregulowania prawne dotyczące jakości produktów
6.2. Organizacje normalizacyjne

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik – kwestionariusz wszechstronnej samooceny według iSO 10014:2008

Marcin Jakubiec

adiunkt w Katedrze Zarządzania, Zakładzie Logistyki i Jakości Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu uzyskał w 2012 r. W pracy dydaktycznej i naukowej interesuje się szeroko pojętym zarządzaniem jakością w przedsiębiorstwach i organizacjach, w tym: metodami i narzędziami zarządzania jakością, systemami zarządzania jakością oraz ich doskonaleniem i integracją, jak również aspektami zarządzania wiedzą, innowacjami oraz miękkimi aspektami zarządzania. Jest autorem i współautorem ponad 70 publikacji. Współpracuje z przedsiębiorstwami i organizacjami regionu Podbeskidzia i pogranicza polsko-czesko-słowackiego w zakresie zainteresowań naukowo-badawczych. Posiada uprawnienia audytora wewnętrznego i pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością. Przez 2 lata pełnił funkcję dyrektora Biura Rektora Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.


 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line