Strona główna | Rozwój osobisty | Zarządzanie czasem. Poradnik dla mało efektywnych
Zarządzanie czasem. Poradnik dla mało efektywnych
Autor: Henryk Bieniok
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-189-7
Data wydania: 2010
Liczba stron: 198/B5
Oprawa: miękka
Cena: 40,00 zł 36,00 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Test zarządzania własnym czasem:
 
- śpisz dłużej niż 8 godzin?
- rano lubisz się wylegiwać?
- na poranną toaletę poświęcasz więcej niż 10 minut?
- przygotowujesz i jesz śniadanie dłużej niż 10 minut?
- często spóźniasz się na spotkania z przyjaciółmi?
- więcej niż dwa razy w miesiącu spóźniasz się do szkoły/pracy?
- twoja przeciętna rozmowa telefoniczna trwa dłużej niż 3–5 minut?
- przed telewizorem/komputerem spędzasz więcej niż 5 godzin dziennie?
- sprawy ważne lub kłopotliwe często odkładasz na potem?
 
Jeśli odpowiedziałeś/odpowiedziałaś więcej niż dwa razy „tak”, masz poważne problemy z zarządzaniem czasem! Ta książka jest właśnie dla Ciebie!

Spis treści
 
Wstęp
 
Część I. Czas jako podstawowa kategoria zarządzania samym sobą
 
1. Pojęcie i wartość czasu
 
1.1. Pojmowanie czasu kiedyś i dziś
1.2. Trudności ze zdefiniowaniem czasu
 
2. Efektywne wykorzystanie czasu jako źródło sukcesu
 
2.1. Sukces jako funkcja efektywności czasu
2.2. Podstawowe zasady zarządzania czasem
2.3. Cykl działania zorganizowanego jako klucz do efektywności czasu oraz gwarancja sukcesu
2.4. Efektywność wykorzystania czasu w Polsce i na świecie
 
3. Wskazówki praktyczne, jak walczyć z największymi pożeraczami czasu
 
3.1. Najwięksi marnotrawcy czasu przeciętnego Kowalskiego
3.2. Wykorzystanie czasu pracy menedżerów
3.3. Sposoby walki z marnotrawstwem czasu
3.3.1. Wyznaczanie celów i priorytetów
3.3.2. Dylemat: sprawy ważne czy pilne
3.3.3. Planowanie celów, zadań i obowiązków
3.3.4. Zasada rozstrzygającego momentu w rozpoczynaniu i kończeniu zadań
3.3.5. Zwlekanie, czyli odkładanie spraw na potem
3.3.6. Punktualność jako cecha ludzi słownych, dobrze wychowanych i szanujących czas
3.3.7. Delegowanie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności
3.3.8. Zarządzanie przez wyjątki (odchylenia) i anomalia
3.3.9. Intensywność i rytmiczność (równomierność) pracy
3.3.10. Wielozadaniowość i równoległość pracy, czyli wykonywanie kilku prac jednocześnie
3.3.11 Asertywność, czyli kultura odmawiania pracy ponad siły
3.3.12. Banki czasu jako forma budowania „pomocy sąsiedzkiej”
3.3.13. Perfekcjonizm w pracy
3.3.14. Profesjonalne organizowanie zebrań
3.3.15. Jak wykorzystać czas w podróży
3.3.16. Samoorganizowanie i porządkowanie stanowiska pracy
3.3.17. Sprawne pisanie i czytanie tekstów
3.3.18. Efektywne telefonowanie
3.3.19. Odpoczynek w czasie pracy
3.3.20. Telepraca
3.3.21. Szybkie, mniej czasochłonne robienie zakupów
3.3.22. Teoria kolejek jako metoda walki ze stratami czasu
3.3.23. Elastyczny czas pracy
3.3.24. Równowaga między pracą a życiem osobistym
3.3.25. Synteza problemów dotyczących zarządzania czasem menedżerów i nie tylko
 
Część II. Profesjonalne metody i techniki badania czasu pracy
 
4. Klasyfikacja czasu ludzi i maszyn
 
5. Fotografia dnia pracy pracowników
 
6. Fotografia czasu pracy menedżera
 
7. Technika obserwacji migawkowych
 
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel

Henryk Bieniok

prof. zw. dr hab., prowadzi zajęcia z zarządzania w Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach. Autor 430 publikacji w tym 37 książek z tego zakresu. Uczy studentów i menedżerów przedsiębiorczości osobistej, zarządzania własną firmą i samym sobą, czasem i finansami, skutecznego komunikowania się, motywowania pracowników. Publikacje książkowe autora są pełne praktycznych zaleceń i pomysłów inspirujących do myślenia, sprawnego działania i dochodzenia do sukcesu.


 

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line