Strona główna | Psychologia, pedagogika | Wychowanie w praktyce szkolnej. Scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej
Wychowanie w praktyce szkolnej. Scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej
Autor: Teresa Zubrzycka-Maciąg redakcja naukowa
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-118-4
Data wydania: 2016
Liczba stron: 250/B5
Oprawa: miękka
Cena: 50,00 zł 45,00 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

Patron medialny:

Spis treści:

Wstęp
   
1. Uwarunkowania efektywności oddziaływań wychowawczych nauczyciela
Teresa Zubrzycka-Maciąg
   
2. Rozwój psychospołeczny dziecka w wieku szkolnym  
Marcin Łagoda
   
3. „Poznajmy się bliżej” – tworzenie grupy
Diana Czyrka-Wietrzyk, Marlena Stradomska
   
4. „Jestem sobą – jestem ważny” – samoocena w życiu ucznia
Natalia Homa, Marlena Stradomska
   
5. „Co jest dla nas ważne” – wprowadzenie w świat wartości
Izabela Łącka, Joanna Kiszka
   
6. „Inny nie znaczy gorszy” – o tolerancji i wykluczeniu
Joanna Romanek, Magda Zielniak
   
7. „Nieznane warto poznać” – edukacja międzykulturowa  
Małgorzata Ociesa, Hubert Świtalski

8. „Jesteśmy kulturalni” – zasady dobrego wychowania
Agnieszka Antonik, Aida Kosmowska
   
9. „Czuję, więc jestem” – jak rozumieć i wyrażać emocje
Izabela Mamcarz, Eliza Iwan, Magdalena Alsahvi
   
10. „Słucham, rozumiem, mówię” – sztuka komunikowania się
Ewelina Kupiec
   
11. „Porozumienie jest możliwe” – sztuka rozwiązywania konfliktów  
Paulina Anastazja Chmura, Sabina Dłuska
   
12. „Jak być w zgodzie ze sobą” – kształtowanie asertywnej postawy  
Beata Noga, Patrycja Pas, Monika Pawłowska
   
13. „Zmieniam się, bo dojrzewam” – psychologiczne aspekty dojrzewania  
Edyta Mikuła, Paulina Mołda
   

14. „Z internetem za pan brat” – jak mądrze korzystać z sieci
Magda Flisiak, Paulina Gajewska
   
15. „Każdy może być twórczy” – trening kreatywności i twórczego myślenia
Marcin Łagoda
   
16. „Koncentruję się i zapamiętuję” – doskonalenie pamięci i uwagi
Katarzyna Trąbka, Aleksandra Rojek
   
17. „Uczę się efektywnie” – mnemotechniki w nauce szkolnej
Anna Okrutna, Ewa Szewczykowska

Teresa Zubrzycka-Maciąg

dr hab. nauk społecznych w zakresie pedagogiki, Kierownik Zakładu Teorii Wychowania w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PST-TSR) oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (PTP). Od kilku lat związana z nurtem Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, w tym podejściu prowadzi spotkania indywidualne i grupowe. Prowadzi również treningi asertywności, „Szkołę dla Rodziców i Wychowawców” oraz warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i wychowawców z zakresu rozwoju profesjonalnego (osobistego i zawodowego) oraz procesu wychowania dzieci i młodzieży. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów oraz publikacji naukowych.


» Małgorzata Koroś, Wychowanie w szkole, edukator.ore.edu.pl »


prof. dr hab. Mirosław J. Szymański:

(…) prezentowane tu scenariusze zajęć, dotyczą m.in. takich istotnych kwestii wychowania jak: tworzenie grupy, samoocena, świat wartości, tolerancja vs. wykluczenie, edukacja międzykulturowa, savoir-vivre, komunikowanie się, wyrażanie emocji, asertywność, rozwiązywanie konfliktów, dojrzewanie i korzystanie z internetu. (…) Propozycje przedstawione przez autorów kolejnych opracowań są interesujące, dobrze dostosowane do tematu wychowawczego, któremu mają służyć, odpowiednio zróżnicowane pod względem form zajęć. Jestem pewien, że wielu nauczycieli-wychowawców chętnie będzie z nich korzystać, co pozwoli nieprzekonanym zrozumieć, że podejście czysto werbalne do wyjaśniania kwestii wychowawczych niekoniecznie najlepiej służy stawianym celom.

 Wstecz
Koszyk pusty

Zaproszenie na konferencję

Ogólnopolska Konferencja Naukowa
OBLICZA WSPÓŁCZESNEGO TERRORYZMU
23-24.04.2018
Biblioteka Główna AszWoj


więcej szczegółów »

Kiermasz taniej książki

Gdzie kupić

Facebook

 

Bestsellery

Dla przyszłych autorów


» Wydaj książkę w Difinie

Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line