Strona główna | Psychologia, pedagogika | Wychowanie przez zabawę. Projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży
Wychowanie przez zabawę. Projekty i gry w kształtowaniu kluczowych kompetencji u dzieci i młodzieży
Autor: Agnieszka Kozdroń
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7930-801-9
Data wydania: 2015
Liczba stron: 222/B5
Oprawa: miękka
Cena: 46,00 zł 41,40 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami.

Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji.

Spis treści:

Przedmowa

Rozdział 1. Charakter i tożsamość, kształtowane w relacji do ja i w grupie rówieśniczej przez gry i zabawy

Zabawa nr 1. SZCZĘŚLIWY RZUT
Zabawa nr 2. PALETA MOŻLIWOŚCI
Zabawa nr 3. PUZZLE PRZYJAŹNI
Zabawa nr 4. ZAMIANA
Zabawa nr 5. LIKE
Zabawa nr 6. POKOCHAĆ SIEBIE PRAWDZIWIE
Zabawa nr 7. KIJ I MARCHEWKA
Zabawa nr 8. PONIEDZIAŁKOWA REWOLUCJA
Zabawa nr 9. SMAK ZWYCIĘSTWA
Zabawa nr 10. NIETYPOWA SYTUACJA

Rozdział 2. Projekty rozwijające kluczowe kompetencje społeczne, poznawcze, emocjonalne

Zabawa nr 1. WORECZKI PEŁNE MIŁOŚCI
Zabawa nr 2. DROGA DO CELU
Zabawa nr 3. POZA HORYZONT
Zabawa nr 4. WIRUS
Zabawa nr 5. ZOSTAŃ WŁASNYM PREZES
Zabawa nr 6. WIO LEOKADIO  
Zabawa nr 7. OGRODNIK  
Zabawa nr 8. PO NITCE DO KŁĘBKA  
Zabawa nr 9. SCHODY, SCHODY, SCHODY
Zabawa nr 10. TABLICA CHWAŁY

Rozdział 3. Zabawy i gry kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi

Zabawa nr 1. KONCERT Z POCZUCIEM HUMORU
Zabawa nr 2. ZACZAROWANA SKAŁA
Zabawa nr 3. SOKOLE OKO
Zabawa nr 4. TYGRYS POD ŁAWKĄ
Zabawa nr 5. KONCENTRACJA NA CELU
Zabawa nr 6. GWIAZDKA Z NIEBA
Zabawa nr 7. SZACUNEK
Zabawa nr 8. WODOSPAD
Zabawa nr 9. FIGURY Z CHARAKTEREM
Zabawa nr 10. WIDZĘ, SŁYSZĘ I CZUJĘ MUZYKĘ

Rozdział 4. Projekty kształtujące świadomość i odpowiedzialność dzieci i młodzieży związane ze współczesnymi zagrożeniami

Zabawa nr 1. WIRTUALNA NIESPODZIANKA
Zabawa nr 2. UCZTA
Zabawa nr 3. SMS-OWY WIRTUOZ
Zabawa nr 4. PAJĘCZA SIEĆ  
Zabawa nr 5. OSOBISTY HERB  
Zabawa nr 6. FIKCYJNA GRA SŁÓW
Zabawa nr 7. 100-letni NASTOLATEK
Zabawa nr 8. KTO PYTA NIE BŁĄDZI, KTO ODPOWIADA MA KŁOPOTY
Zabawa nr 9. ZDJĘCIE – OBRAZ KREOWANY ROZSĄDKIEM  
Zabawa nr 10. PANTOMIMA INFORMATYCZNA

Rozdział 5. Scenariusze zajęć do indywidualnej pracy z dzieckiem

Zabawa nr 1. LUSTERECZKO POWIEDZ PRZECIE…
Zabawa nr 2. BRZYDKIE KACZĄTKO…  
Zabawa nr 3. MOJE MIEJSCE W ŚWIECIE
Zabawa nr 4. MYŚLĘ, WIĘC JESTEM, BIJĘ WIĘC MNIE NIE MA
Zabawa nr 5. KATHARSIS  
Zabawa nr 6. WZIĄĆ BYKA ZA ROGI  
Zabawa nr 7. WIRTUALNA TOŻSAMOŚĆ   
Zabawa nr 8. POMÓŻ FRANKOWI  
Zabawa nr 9. CZASEM DOBRY CZASEM ZŁY, PO PROSTU NORMALNY
Zabawa nr 10. JESTEM SOBĄ I JESTEM Z TEGO DUMNY

Rozdział 6. Zabawy dla rodziców

Zabawa nr 1. UKRYTY SKARB  
Zabawa nr 2. DOMOWY TOR PRZESZKÓD   
Zabawa nr 3. SKLONOWANE ŻYCIE  
Zabawa nr 4. PALUSZEK I GŁÓWKA  
Zabawa nr 5. POWIEDZ MI JAK MNIE KOCHASZ  
Zabawa nr 6. POZNAJMY SIĘ…
Zabawa nr 7. ETYKIETA
Zabawa nr 8. W KRZYWYM ZWIERCIADLE
Zabawa nr 9. ŚWIAT PRZEŻYĆ DZIECKA
Zabawa nr 10. ŚRUBKOWY ŚWIAT TATY

Agnieszka Kozdroń

pedagog zdrowia i profilaktyki społecznej, coach, właścicielka AKSON Centrum Wspierania Rodziny. Organizuje i prowadzi szkolenia i e-szkolenia dla kadry pedagogicznej oraz warsztaty i e-warsztaty dla rodzin. Do 2008 roku członek Zarządu Stowarzyszenia Rodziców po Poronieniu. Prywatnie matka chłopca z zespołem Aspergera, który przez świadomie wdrażaną zabawę w codziennej aktywności, pokonał w znacznej mierze deficyty wynikające z syndromu. Sukcesy na polu prywatnym w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera potwierdzają ogromną rolę, jaką pełni zabawa we wszechstronnym rozwoju dziecka i pokonywaniu deficytów rozwojowych w obszarach kształtowania kompetencji społecznych, komunikacyjnych i innych. Autorka e-poradników dotyczących lepszej jakości życia w wymiarze rodzinnym i jednostkowym.

» Agata Podgajska, www.dlalejdis.pl »


dr hab. Joanna Majchrzyk-Mikuła:

(…) publikacja wnosi szereg wartości, które należy polecić uwadze nie tylko rodzicom, nauczycielom, ale przede wszystkim studentom pedagogiki. Nie ulega wątpliwości, że wiele z tych proponowanych przez Autorkę zabaw, stanowi bardzo praktyczny materiał pomocny przy prowadzeniu zajęć. Staną się one inspiracją do poszukiwań odpowiedzi na pytania: Jaka szkoła? Jaka edukacja? Jakie wartości i wiedzę poznawczą należy realizować w procesie rozwojowym dziecka?

dr Jolanta Lesiewicz:

(…) książka Pani Agnieszki Kozdroń jest niezwykle cenna, ponieważ dotyka problematyki stymulacji rozwoju kompetencji społecznych z perspektywy pedagoga i rodzica świadomego potrzeb dziecka zdrowego i z deficytami. Autorka konsekwentnie podkreśla, że w stymulacji rozwoju dzieci (także tych z różnymi deficytami), obok zastosowania określonych metod i technik, niezwykle ważna jest wrażliwość i empatia, bez których identyfikacja potrzeb dziecka oraz indywidualizacja pracy pedagogicznej byłaby bardzo utrudniona. Pani Agnieszka Kozdroń dzieli się własnym, rozległym doświadczeniem pedagogicznym, wskazując, jak w sposób bezstresowy, wykorzystując różne gry i zadania, można rozwijać samodzielność życiową i przystosowanie dzieci do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

Wioletta Siedliska-Koter:

Zabawa jest najważniejszą aktywnością dziecka, trudno przecenić jej role w rozwoju. Czas zabawy dzielony z najbliższymi, rodzicami, przyjaciółmi to najcenniejsze i najbardziej wartościowe chwile w życiu. W książce p. Agnieszki Kozdroń znajdujemy szereg fantastycznych zabaw, przynoszących radość, zadowolenie i będących inspiracją do kolejnych aktywności. Atutem dodatkowym książki są zabawy dla dzieci z deficytami rozwojowymi. (…)

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line