Strona główna | Psychologia, pedagogika | Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera. Poradnik dla rodziców i terapeutów
Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera. Poradnik dla rodziców i terapeutów
Autor: Małgorzata Mikołajczak
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-479-6
Data wydania: 2017
Liczba stron: 152/141x218 mm
Oprawa: miękka
Cena: 36,00 zł 32,40 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Propozycja dla rodziców i specjalistów mających na co dzień styczność z osobami z zaburzeniami autystycznymi.

Książka dostarcza wiedzy o sposobach radzenia sobie z dzieckiem autystycznym w życiu codziennym oraz zapewnienia jemu i sobie radości ze wspólnego funkcjonowania przez wzajemnego osiągania sukcesów.

Zawiera analizę indywidualnych przypadków, z którymi autorka spotkała się podczas swojej pracy terapeutycznej, m.in.
- opis i analizę przypadku chłopca autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym,
- analizę indywidualnego przypadku chłopca z zaburzeniami przystosowania społecznego.

Spis treści:

Wstęp
    
Rozdział 1. Autyzm dziecięcy i zespół Aspergera – charakterystyka zaburzeń
    
1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu i zespołu Aspergera w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych
1.2. Charakterystyka objawów zaburzeń autystycznych oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna
1.3. Objawy mogące świadczyć o istnieniu autyzmu w pierwszych latach życia dziecka
1.4. Charakterystyka zaburzeń w zespole Aspergera oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10
1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych
    
Rozdział 2. Wczesne wspomaganie dziecka z autyzmem. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do zaburzonych funkcji
    
2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny
2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych w autyzmie
2.3. Zasady postępowania terapeutycznego z dzieckiem autystycznym lub z zespołem Aspergera w zależności od zaburzonych funkcji
2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
    
Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków
    
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia

Małgorzata Mikołajczak

magister pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagog, nauczyciel w Zespole Szkół Specjalnych w Lesznie, wykładowca na Wyższej Szkole Humanistycznej w Lesznie. Prowadzi prywatny gabinet Wspomagania Rozwoju Dziecka w Poradni Zdrowia Psychicznego DOROŚLI MŁODZIEŻ DZIECI w Lesznie.


 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line