Strona główna | Psychologia, pedagogika | Trudności w uczeniu się i zaburzenia zachowania występujące u małych dzieci
Trudności w uczeniu się i zaburzenia zachowania występujące u małych dzieci
Autor: Anna Mikler-Chwastek redakcja
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-475-8
Data wydania: 2017
Liczba stron: 200/B5
Oprawa: miękka
Cena: 42,00 zł 37,80 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
 


Polecamy publikacje Anny Mikler-Chwastek:

» Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu
» Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci

Spis treści:

Wprowadzenie
    
Rozdział 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci. Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych
E. Gruszczyk-Kolczyńska
    
Rozdział 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci
M. Nerło
    
Rozdział 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym
A. Mikler-Chwastek
    
Rozdział 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia pedagogiczna
A. Jegier
    
Rozdział 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia
A. Gąstoł
    
Rozdział 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia
M. Plandowska
    
Rozdział 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci – wskazania do diagnozy i terapii
M. Wiśniewska
    
Rozdział 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego
M. Kierzkowska
    
Rozdział 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu pomiędzy ludźmi
E. Gogacz
    
Rozdział 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi oraz ich rodzinom
K. Skarbek
    
O autorach

Anna Mikler-Chwastek

doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Małego dziecka w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Zajmuje się problematyką związaną z dotykowym poznawaniem siebie i otoczenia przez niemowlęta i małe dzieci, nabywaniem kompetencji w zakresie samodzielności elementarnej w przypadku dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym.


dr hab. prof. APS Wanda Hajnicz:

Opracowanie może być dobrym kompendium, przydatnym dla osób pracujących w placówkach wychowawczo-opiekuńczych dla młodszych dzieci (...). Takie kompendium jest również użyteczne w procesie przygotowania zawodowego studentów (...). Ponadto przystępna forma prezentacji może ułatwić również nieprofesjonalistom korzystanie z tej publikacji.

Karolina Romanowska (mama trójki dzieci i dyrektor przedszkola):

Książka zawiera praktyczne wskazówki, pozwalające na lepsze zrozumienie dziecka, jego potrzeb, emocji, trudności oraz wskazuje, jak pracować i rozwiązywać problemy wychowawcze. Jeśli chcesz być lepszym, mądrzejszym rodzicem lub pracujesz z małymi dziećmi, to koniecznie przeczytaj tę książkę. 

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line