Strona główna | Psychologia, pedagogika | Trening pamięci i koncentracji dla seniorów. Przykłady zajęć dla prowadzących warsztaty
Trening pamięci i koncentracji dla seniorów. Przykłady zajęć dla prowadzących warsztaty
Autor: Agnieszka Sokół-Stanisławska
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-530-4
Data wydania: 2018
Liczba stron: 168/B5
Oprawa: miękka
Cena: 45,00 zł 40,50 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka ma na celu propagowanie wiedzy na temat usprawniania i utrzymania w dobrej kondycji naszego układu nerwowego, opóźniania procesu starzenia się mózgowia, usprawniania pamięci oraz profilaktyki chorób neurodegeneracyjnych. Obecnie wiemy, jak dbać o serce, ale nie dbamy o nasz mózg. Dziś już wiemy, że mózg jest strukturą, która zmienia się przez całe życie pod wpływem doświadczeń.

Poradnik skierowany do seniorów 60+ obalając mit o „zapominalskim staruszku”.

Spis treści:

Wstęp

CZĘŚĆ I. ZDROWE STARZENIE SIĘ MÓZGOWIA

Rozdział 1. Rozwój badań nad mózgiem
Rozdział 2. Neuroanatomia
Rozdział 3. Neurobiologiczny poziom starzenia się organizmu
Rozdział 4. Koncepcje poznawczego starzenia się
Rozdział 5. Pamięć w późnym wieku
Rozdział 6. Inteligencja w późnym wieku

CZĘŚĆ II.  JAKIE DZIAŁANIA I ZACHOWANIA KORZYSTNIE WPŁYWAJĄ NA MÓZG?

Rozdział 1. Aktywność umysłowa

1.1. Rozciąganie pamięci
1.2. Mnemotechniki

Rozdział 2. Aktywność fizyczna

2.1. Ruch a przyswajanie nowych informacji

Rozdział 3. Odżywianie mózgu

3.1. Dieta i neuroprzekaźniki
3.2. Składniki diety

Rozdział 4. Zagrożenia dla mózgu

Rozdział 5. Choroba „zapominania”

CZĘŚĆ III. PROJEKT „ZOSTAŃ TRENEREM WŁASNEGO MÓZGU”

Rozdział 1. Aktywizacja poznawcza seniorów

1.1. Identyfikacja i uzasadnienie potrzeby realizacji projektu
1.2. Formy aktywności i znajomość metod utrzymywania sprawności intelektualnej przez seniorów

Rozdział 2. Realizacja projektu „Zostań trenerem własnego mózgu”

2.1. Cel projektu
2.2. Opis projektu
2.3. Scenariusze warsztatów
Warsztat „Na pamięć” cz. 1
Warsztat „Kilka sposobów na pamięć” cz. 2
Warsztat „Line Dance” cz. 3
Warsztat „Koncentracja” cz. 4
2.4. Harmonogram projektu
2.5. Kosztorys projektu
2.6. Ewaluacja i ocena projektu

CZĘŚĆ IV. ALTERNATYWNE SCENARIUSZE WARSZTATÓW

Rozdział 1. Pamięć i koncentracja

Warsztat „Ile dam tyle mam” cz. 1
Warsztat „Wskazówki pamięci” cz. 2
Warsztat „Daty i godziny” cz. 3
Warsztat „A jak aktywność” cz. 4
Tygodniowy trening umysłowy

Rozdział 2.  Alternatywne formy treningu mózgu

1.1. Neurofeedback
Różne stany świadomości
Wskazania do treningów neurofeedback
1.2. Medytacja – trening uważności
1.3. Trening szczęścia
Wzór na szczęście
Filary szczęścia
Ćwiczenia

Podsumowanie
Bibliografia

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line