Strona główna | Psychologia, pedagogika | Rodzina uczniów zdolnych
Rodzina uczniów zdolnych
Autor: Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej Edward Sękowski
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-575-5
Data wydania: 2018
Liczba stron: 190/B5
Oprawa: miękka
Cena: 45,00 zł 40,50 zł
Dostępność: 2018-01-17

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi.

Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.

Spis treści:

Wstęp
        
1. Rodzina w ujęciu systemowym
        
1.1. Specyfika systemu rodzinnego
1.2. Relacje i postawy rodzicielskie
1.3. Systemowość rodzinna a funkcjonowanie dziecka w domu i w szkole
        
2. Zdolności – definicje i modele zdolności
        
2.1. Charakterystyka ucznia zdolnego
2.2. Uczeń zdolny a osiągnięcia szkolne
2.3. Uczeń zdolny a rozwiązania europejskie
        
3. Rodzina ucznia zdolnego
        
3.1. Środowisko ucznia zdolnego
3.2. Model rodziny uczniów zdolnych
        
4. Rodzina w oczach uczniów z wysokimi osiągnięciami – badania własne
        
4.1. Relacje rodzinne i postawy rodzicielskie w oczach uczniów z osiągnięciami
4.2. Profile rodzin uczniów zdolnych
4.3. Weryfikacja hipotez i interpretacja wyników
4.4. A jednak rodzina – implikacje praktyczne badań nad rodzinami uczniów zdolnych
        
Zakończenie
        
Bibliografia

Sylwia Gwiazdowska-Stańczak

dr, adiunkt w Instytucie Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, współpracuje z Katedrą Psychologii Różnic Indywidualnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Jest autorką publikacji o tematyce rodziny i zdolności. Prowadzi liczne szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i rodziców dotyczące pracy z dzieckiem zdolnym, doskonaleniem zawodowym i kompetencjami miękkimi oraz warsztaty dla dzieci m.in. w ramach Uniwersytetu Otwartego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Zawodowo zajmuje się również treningami twórczości, udzielaniem nauk przedmałżeńskich oraz psychologią transportu.


Andrzej Edward Sękowski

prof. dr hab., kierownik Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych, jest autorem ponad 300 publikacji. Publikuje w prestiżowych międzynarodowych czasopismach naukowych, takich jak: “Journal of Personality and Social Psychology”, “Science”, “High Ability Studies”, “Journal of Visual Impairment & Blindness”, “Zeitschrift fűr Heilpädagogik”. Obecnie pełni funkcję wiceprzewodniczącego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a także redaktora naczelnego „Przeglądu Psychologicznego”. Jego zainteresowania naukowe dotyczą problematyki wybitnych zdolności oraz postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych. Od dziesięciu lat prowadzi treningi i warsztaty psycho-logiczne ze szczególnie uzdolnionymi dziećmi i dorosłymi w Polsce, Niemczech i USA. Współpracuje z włoską organizacją rodzin dzieci zdolnych Step Net.


 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line