Strona główna | Psychologia, pedagogika | Lęk u dzieci. Poradnik z ćwiczeniami
Lęk u dzieci. Poradnik z ćwiczeniami
Autor: Ronald Rapee , Ann Wignall , Susan Spence , Heidi Lyneham , Vanessa Cobham
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 978-83-233-4304-2
Data wydania: 2017
Liczba stron: 256/B5
Oprawa: miękka
Cena: 44,99 zł 41,84 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Pomóż dziecku poradzić sobie z napadami lęku

Lęk jest jedną z podstawowych i najbardziej potrzebnych emocji. Czasem jednak typowe dziecięce obawy przeradzają się w ataki paniki, lęk społeczny albo zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, odbierając dziecku codzienną radość. I chociaż rodzice starają się pomóc, często nie wiedzą, jak to zrobić.

Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw.

Tytuł ten łączy w sobie wiadomości teoretyczne – opatrzone przykładami i poradami dla rodziców – z praktycznymi ćwiczeniami do wspólnego wykonania. To doskonała pozycja dla rodziców, opiekunów i bliskich dzieci lękowych. Będzie też zajmować ważne miejsce na półkach psychoterapeutów, psychologów i pedagogów.

Gotowy program do samodzielnego wykorzystania w domu, zawierający przykłady, porady i praktyczne zadania dla dzieci i rodziców.

  • Pomóż swojemu dziecku w stosowaniu „detektywistycznego myślenia”, aby umiało rozpoznać nieuzasadnione obawy
  • Naucz się reagować, gdy dziecko wpada w przerażenie
  • Zacznij stopniowo oswajać dziecko z trudnymi dla niego sytuacjami
  • Rozwijaj wraz z dzieckiem ważne umiejętności społeczne


Opisane tutaj strategie są dobrze znane i poparte znaczącym materiałem naukowym. Dla rodziców książka ta będzie zajmującą i łatwą w odbiorze lekturą, pełną ważnych pomysłów na to, jak najlepiej pomóc dzieciom.
dr Thomas H. Ollendick, wykładowca na wydziale psychologii Politechniki i Uniwersytetu Stanowego Wirginii

Napisana z nadzieją, optymizmem i szacunkiem dla dziecięcych uczuć, ta książka jest istotnym nowym źródłem informacji zarówno dla rodziców, jak i osób zawodowo pracujących z dziećmi. Autorzy jasno opisują, wyjaśniają i pokazują, jak pomóc dziecku w budowaniu niezbędnej odwagi i pewności siebie potrzebnej do tego, by stawić czoło kłopotliwym obawom i strachom. Ten doskonały poradnik pomoże zmienić na lepsze życie wielu dzieci zmagających się z bólem niepokoju i lęku.
dr Debra Whiting Alexander


Dr RONALD M. RAPEE, wykładowca na wydziale psychologii Uniwersytetu Macquarie (Macquarie University) w Sydney, w Australii, i dyrektor tamtejszego Ośrodka Zdrowia Emocjonalnego (Centre for Emotional Health). Jeden z doradców tworzących Diagnostyczny i Statystyczny Podręcznik Zaburzeń Psychicznych oraz członek naukowej komisji doradczej szwajcarskich Badań Etiologicznych nad Przystosowaniem i Zdrowiem Psychicznym.

Dr psychologii ANN WIGNALL, starszy psycholog kliniczny i dyrektor dziecięcego wydziału zdrowia psychicznego w Służbie Zdrowia Północnego Sydney (Northern Sydney Health Service). Założyła Klinikę Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży (Child and Adolescent Anxiety Clinic).

Dr SUSAN H. SPENCE, wykładowca psychologii i rektor na Uniwersytecie Griffitha (Griffith University) w Brisbane, w Australii. Autorka ponad stu książek i artykułów naukowych z dziedziny oceniania, prewencji i leczenia zaburzeń lękowych oraz depresji u dzieci i młodzieży.

Dr VANESSA COBHAM pracuje w szkole psychologii przy Uniwersytecie Queensland (University of Queensland) oraz w Służbie Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży Mater (Mater Child and Youth Mental Health Service) w Brisbane, w Australii.

Dr HEIDI LYNEHAM, członek zespołu badawczego na wydziale psychologii Uniwersytetu Macquarie (Macquarie University) w Sydney, w Australii, oraz zastępca dyrektora tamtejszego Ośrodka Zdrowia Emocjonalnego (Centre for Emotional Health).

Podziękowania, 8

Wprowadzenie, 9

Rozdział 1 Zrozumieć lęk, 17

Rozdział 2 Jak myśli i uczucia wpływają na lęk?, 51

Rozdział 3 Nauka myślenia realistycznego 61

Rozdział 4 Wychowywanie dziecka z problemem lękowym, 95

Rozdział 5 Zmierzyć się z lękiem, by go zwalczyć, 133

Rozdział 6 Upraszczanie myślenia realistycznego i kreatywne drabinki, 161

Rozdział 7 Kłopoty z drabinkami i jak je rozwiązać, 181

Rozdział Asertywność i umiejętności społeczne, 199

Rozdział 9 Remanent, 231

Rozdział 10 Planowanie na przyszłość, 243

Dodatek, 251

O autorach, 269

 

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line