Szanowni Klienci,

w dniu 2 maja (wtorek) wydawnictwo będzie nieczynne. Zamówienia złożone w piątek 28 kwietnia po godzinie 12:00 będą realizowane 4 maja. Za utrudnienia przepraszamy.

zespół wydawnictwa Difin
 

Strona główna | Psychologia, pedagogika | Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 1
Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 1
Autor: Julian Piotr Sawiński
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-016-3
Data wydania: 2015
Liczba stron: 207/B5
Oprawa: miękka
Cena: 45,00 zł 40,50 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

W poradniku, który w zamyśle ma być ABC skutecznego działania w edukacji, w kilkudziesięciu rozdziałach zatytułowanych od A do Ż przedstawiono wybrane problemy zabiegania o wysoką skuteczność edukacji. Autor stawia liczne pytania i porusza problemy, na które nie zawsze jest jedna trafna odpowiedź. Są też dobre rady dla nauczycieli i edukatorów.

Ważne jest, aby nauczyciel sam poszukiwał skutecznych strategii organizowania uczenia się uczniów i pozytywnie myślał o potrzebie osiągania wysokich efektów uczenia się. Na potrzebę aktywizowania i motywowania do uczenia się uczniów w szkole oraz do pracy nad sobą wskazywano w różnych dydaktykach od dawna. W tym poradniku wiele miejsca poświęcono edukacyjnym innowacjom jako drodze ku lepszej edukacji i nowoczesnej szkole.

W pierwszej części poradnika przedstawiono tematy od A do L, a w drugiej części Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 2 znajdują się tematy od Ł do Ż.

Patroni medialni:

  

Spis treści:

Wprowadzenie

Komu zależy na wysokiej skuteczności edukacji?

A. Aktywizowanie a skuteczność
Dlaczego i jak skutecznie aktywizować uczniów do uczenia się w szkole?

A.1. Aktywizowanie uczniów w szkole
A.2. Aktywizujące metody nauczania
A.3. Aktualne problemy dotyczące szkolnej skuteczności

B. Bariery skuteczności edukacji
Jakie są przeszkody w osiąganiu wysokiej skuteczności szkolnej edukacji?

B.1. Bariery szkolnej skuteczności
B.2. Bariery zewnętrzne i wewnętrzne
B.3. Bariery i problemy szkoły jako przedmiot debaty, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o skuteczności edukacji ? szkolenie 1

C. Ciekawość i zadziwianie
Jak pielęgnować poznawczą ciekawość uczniów i ich zadziwiać?

C.1. Ciekawość jako wielka siła poznawania
C.2. Ciekawa innowacja oczaruje uczniów
C.3. Ciekawość ucznia warto pielęgnować

D. Demokratyczna edukacja
Komu potrzebna jest demokratyczna edukacja i demokratyczna szkoła?

D.1. Demokratyczna szkoła
D.2. Dobre wychowanie w szkole
D.3. Demokratyczna edukacja i dialog w szkole
D.4. Demokratyczna edukacja i dialog w szkole, czyli jak ciekawie i skutecznie uczyć nauczycieli o demokratycznej edukacji? szkolenie 2

E. Efektywność a skuteczność
Jak podnieść efektywność kształcenia i skuteczność edukacji?

E.1. Edukacyjna skuteczność
E.2. Efektywność kształcenia i jej determinanty
E.3. Edukacyjne porażki w pracy nad skutecznością

F. Filmowanie w edukacji
Dlaczego warto tworzyć własne filmy edukacyjne?

F.1. Filmowanie inspiruje i aktywizuje
F.2. Filmowanie stymuluje kreatywność
F.3. Filmowanie a skuteczność nauczycieli, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o tworzeniu własnych filmów w edukacji? szkolenie 3

G. Generowanie innowacyjności
Po co szkolnej edukacji nauczycielska innowacyjność i jak ją generować

G.1. Generowanie nowych pomysłów i zachowań
G.2. Główne cechy innowacyjnego myślenia
G.3. Generowanie innowacyjności nauczycieli

H. Humanistyczna edukacja
Komu jest potrzebna humanistyczna edukacja oraz szkoła i jak ją budować?

H.1. Humanizm promuje podmiotowość
H.2. Humanistyczna edukacja jest nowoczesna
H.3. Humanistyczna edukacja w szkole, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o zasadach w humanistycznej szkole? szkolenie 4

I. Innowacyjna edukacja
Jak wykorzystać edukacyjne innowacje i komu one służą w szkole?

I.1. Innowacyjne myślenie w edukacji
I.2. Innowacje bazują na eksperymentowaniu
I.3. Innowacyjne potrzeby obecnej szkoły
I.4. Innowacje szkolne a eksperymenty nauczycieli

J. Jakość szkolnego uczenia się
Komu i dlaczego zależy na wysokiej jakości kształcenia oraz edukacji?

J.1. Jakość edukacji budują nauczyciele
J.2. Jakość edukacji tworzą uczniowie
J.3. Jakość edukacji i pracy szkoły w szkoleniu nauczycieli, czyli jak podnieść jakość własnej pracy ? szkolenie 5

K. Kompetencje a skuteczność
Dlaczego i jak akcentować rozwój kluczowych kompetencji ucznia?

K.1. Kluczowe kompetencje ucznia
K.2. Konieczność stosowania wiedzy
K.3. Kluczowe kompetencje nauczyciela XXI wieku

L. Ludzka twarz edukacji
Dlaczego edukacja powinna służyć przede wszystkim uczniom?

L.1. Ludzie pragną podmiotowego traktowania
L.2. Lubienie nauczyciela i szkoły motywuje
L.3. Lubienie nauczyciela i szkoły na szkoleniu nauczycieli, czyli jak przekonać nauczycieli, aby pracowali nad sobą? szkolenie 6

Podsumowanie i wnioski
Uczyć lepiej i skuteczniej!

SS. Samokontrola i samoocena czytelnika

Literatura pomocnicza o skuteczności edukacji

Spis rysunków i tabel

Rozwiązania logogryfów i krzyżówek

Rozwiązania wybranych ważniejszych zadań do samodzielnej pracy

Julian Piotr Sawiński

doktor nauk przyrodniczych w zakresie dydaktyki biologii, dyplomowany nauczyciel biologii i geografii, konsultant do spraw informacji i innowacji pedagogicznych w Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie, rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej do spraw recenzowania podręczników biologii i przyrody. Redaktor naczelny czasopisma "Nauczycielska Edukacja" oraz autor ponad 850 publikacji na temat edukacji, dydaktyki, wychowania i innowacji.

» Małgorzata Koroś, Skuteczny edukator, edukator.ore.edu.pl »
» Marcin Polak, Skutecznym być, www.edunews.pl »


prof. dr Leszek Pawelski, prezes PSNT, członek Zespołu Dydaktyki Ogólnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN:

Recenzowana pozycja kierowana jest do nauczycieli i edukatorów, ale mogliby, a wręcz powinni zapoznać się z nią przedstawiciele organów prowadzących, stanowić powinna lekturę obowiązkową dla pracowników merytorycznych w nadzorze pedagogicznym. Może i powinna "trafić pod strzechy", do rodziców, którym zależy na dobrej, nowoczesnej edukacji swoich dzieci.

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line