Strona główna | Psychologia, pedagogika | Edukacyjne konteksty rockowych narracji. Perspektywa teoretyczno-badawcza
Edukacyjne konteksty rockowych narracji. Perspektywa teoretyczno-badawcza
Autor: Monika Adamska-Staroń
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-626-4
Data wydania: 2018
Liczba stron: 324/B5
Oprawa: miękka
Cena: 65,00 zł 58,50 zł
Dostępność: 24 godziny
Materiały dodatkowe (1): Pobierz materiały dodatkowe

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka opisuje podróż w świat rocka i jej (edukacyjne) konsekwencje, opowiada o edukacyjnych sensach i znaczeniach, jakie nadali rockowym tekstom studenci pedagogiki oraz twórcy rocka, opisuje metodologiczne podstawy tej podróży oraz implikacje dla praktyki badawczej i edukacyjnej. W książce znajdują się wywiady z Wojciechem Waglewskim, Jackiem Śliwczyńskim, Samem Davidsonem, Jarosławem Woszczyną, Mikserem – Mikołajem Mądrzykiem, Rafałem Nowakowskim oraz Kubą Cabajem, opowiadające o edukacyjnych aspektach artystycznego, w tym rockowego, świata.

Spis treści:

Wstęp
   
1. Podróż w świat muzyki
   
1.1. Muzyka jako element bycia człowieka w świecie – definicyjne ujęcia
1.2. Kilka (hipo)tez o pochodzeniu muzyki
1.3. Spotkanie ze światem muzycznych narracji
1.3.1. Rockowe narracje – wyjaśnienia terminologiczne, rozwój i zmienność rocka, gatunki rocka
1.3.1.1. Podstawowe pojęcia, cechy, wymiary rocka
1.3.1.2. Źródła i gatunki rocka
1.3.1.3. Muzyka rockowa w Polsce
   
2. Edukacyjne aspekty rockowych narracji
   
2.1. Edukacja jako sokratycznie zorientowany animator
2.2. Edukowanie przez rockowe narracje
   
3. Świat rockowych narracji jako przestrzeń dla badań pedagogicznych
   
4. Edukacyjne sensy rockowych narracji. Relacja z podróży

   
4.1. Edukacyjne sensy nadane przez studentów pedagogiki Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie rockowym narracjom
4.1.1. Edukacyjne aspekty rocka alternatywnego, art rocka, jam rocka, post punk, heavy metalu
4.1.1.1. Realizacje studentów
4.1.2. Edukacyjne aspekty reggae
4.1.2.1. Realizacje studentów
4.1.3. Edukacyjne aspekty rapu
4.1.3.1. Realizacje studentów
4.1.4. Edukacyjne sensy nadane przez studentów pedagogiki rockowym narracjom – podsumowanie
4.2. Edukacyjne sensy nadane przez studentów pedagogiki rockowym narracjom a obszary edukacji
4.2.1. Zgłębianie świata rockowych narracji, aby wiedzieć, rozumieć, interpretować
4.2.2. Zgłębianie świata rockowych narracji, aby działać
4.2.3. Zgłębianie świata rockowych narracji, aby żyć wspólnie
4.2.4. Zgłębianie świata rockowych narracji, aby być
4.2.5. Edukacyjne sensy nadane przez studentów pedagogiki rockowym narracjom a obszary edukacji – podsumowanie
4.3. Edukacyjne sensy nadane przez artystów rockowym oraz innym artystycznym narracjom
4.3.1. Edukacja, sztuka, muzyka rockowa w perspektywie twórców rocka
4.3.1.1. Edukacja z wyobraźnią w duchu filozofii spotkania
4.3.1.2. Sztuka jako podróż w sferę „pomiędzy”
4.3.1.3. Muzyka rockowa – „sztuka bliska człowiekowi i jednocześnie blisko człowieka”
4.3.2. Edukacyjne sensy rockowych oraz innych artystycznych narracji. Perspektywa twórców rocka
4.4. Edukacyjne sensy nadane przez artystów rockowym oraz innym artystycznym tekstom a obszary edukacji
4.4.1. Zanurzać się w świat rockowych oraz innych artystycznych narracji, aby wiedzieć, rozumieć, interpretować
4.4.2. Zanurzać się w świat rockowych oraz innych artystycznych narracji, aby działać
4.4.3. Zanurzać się w świat rockowych oraz innych artystycznych narracji, aby żyć wspólnie
4.4.4. Zanurzać się w świat rockowych oraz innych artystycznych narracji, aby być
4.4.5. Edukacyjne sensy nadane przez artystów rockowym oraz innym artystycznym tekstom a obszary edukacji – podsumowanie
   
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
1. Wywiad z Wojciechem Waglewskim
2. Wywiad z Jackiem Śliwczyńskim
3. Wywiad z Samem Davidsonem
4. Wywiad z Rafałem Nowakowskim
5. Wywiad z Jarosławem Woszczyną
6. Wywiad z Kubą Cabajem
7. Wywiad z Mikołajem Mądrzykiem Mikserem

Monika Adamska-Staroń

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Zainteresowania badawcze autorki koncentrują się wokół takich zagadnień, jak: edukacja w dobie kultury popularnej, edukowanie przez artystyczne narracje, metafora w edukacji, samokształtowanie się człowieka w XXI wieku, twórcze myślenie. Autorka licznych publikacji.


Prof. zw. dr hab. Zbyszko Melosik:

Recenzowana przeze mnie książka dr Moniki Adamskiej-Staroń wpisuje się bardzo dobrze we współczesne dyskusje na temat roli kultury popularnej w kształtowaniu tożsamości młodego pokolenia, a w szczególności tego jej fascynującego obszaru, jakim jest muzyka rockowa. Już na wstępie mojej recenzji pragnę postawić tezę, iż książka ta stoi na wysokim poziomie merytorycznym – i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autorkę założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobu przeprowadzenia badań, narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. […].
[…]. Spełnia ona wszystkie kryteria naukowości i akademickości. Jest napisana w sposób erudycyjny i interesujący. Jest to oryginalne dzieło, które stanowi niezaprzeczalny wkład Autorki w wybrane przez nią pole problemowe.[…]

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line