Strona główna | Psychologia, pedagogika | E-learning dla dorosłych
E-learning dla dorosłych
Autor: Jakub Jerzy Czarkowski
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-513-0
Data wydania: 2012
Liczba stron: 242/B5
Oprawa: miękka
Cena: 44,00 zł 39,60 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Nie ma nadmiaru podręczników poświęconych problematyce e-learningu. Większość z nich to tłumaczenia, najczęściej wydawnictw anglojęzycznych. Są to zapewne dobre podręczniki, cieszące się uznaniem wielu środowisk, które nie uwzględniają jednak warunków polskich. Książka pomoże w organizacji kursów i nauce na odległość za pośrednictwem internetu.

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Człowiek dorosły w sytuacji ustawicznego uczenia się
 
1.1. Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie współczesnego świata
1.2. Człowiek dorosły w sytuacji uczenia się – czynniki indywidualne w uczeniu się dorosłych
1.3. Internet w edukacji dorosłych
1.4. Progi, bariery i ich przezwyciężanie
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury
 
Rozdział 2. E-learning jako sposób edukacji dorosłych
 
2.1. Czym jest e-learning
2.2. Z historii nauczania i uczenia się na odległość
2.3. E-learning a rozwój kapitału ludzkiego w firmie i organizacji – analiza potrzeb
2.4. Jak wybrać kurs on-line?
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury
 
Rozdział 3. Proces tworzenia e-learningu
 
3.1. Model kształcenia w e-learningu
3.2. Systemy e-learningowe – charakterystyka wybranych platform
3.3. Etapy tworzenia e-learningu
3.4. Oprogramowanie wspomagające proces tworzenia e-learningu
3.5. Planowanie kosztów w e-learningu
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Propozycje lektury
 
Rozdział 4. Projektowanie i tworzenie szkolenia metodą e-learningu
 
4.1. Projekt i scenariusz poszczególnych jednostek dydaktycznych (sesji, bloków itp.)
4.2. Elementy e-learningu
4.3. Webcasting, czyli coś prawie z przyszłości
4.4. Metody wspierania e-learningu
4.5. Prawo a e-learning
4.6. Otwarte zasoby edukacyjne
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury
 
Rozdział 5. Wdrożenie i prowadzenie kursu on-line
 
5.1. Nauczyciel w e-learningu
5.2. Prowadzenie kursów on-line dla dorosłych
5.3. E-learning dla seniorów
5.4. Uwagi o witrynach e-learningowych
5.5. Etyczne aspekty e-learningu
5.6. Netykieta
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury
 
Rozdział 6. Ocena, ewaluacja, badania w e-learningu
 
6.1. Funkcje oceny w kształceniu dorosłych
6.2. Narzędzia kontroli wiedzy i oceny w e-learningu
6.3. Ewaluacja – jej rodzaje i rola w e-learningu
6.4. Jakość i standard w e-learningu
6.5. Pedagogiczne i andragogiczne badania e-learningu
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Polecane lektury
 
Rozdział 7. W kierunku kształcenia komplementarnego
 
7.1. Istota kształcenia komplementarnego
7.2. Zasady kształcenia komplementarnego
7.3. Nauczyciel i uczeń w koncepcji kształcenia komplementarnego
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Polecane lektury
 
Zakończenie – zachęta do e-learningu

Jakub Jerzy Czarkowski

dr, jest nauczycielem akademickim i nauczycielem dyplomowanym o bardzo bogatym i wszechstronnym doświadczeniu pedagogicznym. Jako nauczyciel akademicki był związany z wieloma uczelniami, między innymi z Uniwersytetem Warszawskim, a obecnie współpracuje z Uczelnią Warszawską Marii Skłodowskiej-Curii oraz Wyższą Szkołą Pedagogiczną ZNP. W swojej pracy nauczyciela akademickiego w różnorodnych formach wykorzystuje nowoczesne technologie, w tym stosuje e-learning jako komplementarny element kształcenia. Jest członkiem Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, Polskiego Towarzystwa Edukacji Internetowej oraz Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego.


dr hab. Maciej Tanaś, prof. APS:

... w czasie gwałtownych zmian cywilizacyjnych i kulturowych wynikających z rozwoju i upowszechniania najnowszych mediów cyfrowych, za niezwykle cenną inicjatywę wydawniczą uznać należy „E-learning dla dorosłych” pióra Jakuba J. Czarkowskiego. Bez wątpienia praca ta należy do najlepszych podręczników kształcenia zdalnego realizowanego z wykorzystaniem komputerów i sieci. Społeczna aktualność problematyki, poziom merytoryczny książki, jej zgodność z paradygmatem współczesnej dydaktyki oraz znaczna liczba adresatów wskazują na zasadność publikacji drukiem ocenianej książki.

 Wstecz
Koszyk pusty

Zaproszenie na konferencję

Ogólnopolska Konferencja Naukowa
OBLICZA WSPÓŁCZESNEGO TERRORYZMU
23-24.04.2018
Biblioteka Główna AszWoj


więcej szczegółów »

Kiermasz taniej książki

Gdzie kupić

Facebook

 

Bestsellery

Dla przyszłych autorów


» Wydaj książkę w Difinie

Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line