Strona główna | Psychologia, pedagogika | Dziecko z zespołem Aspergera
Dziecko z zespołem Aspergera
Autor: Magdalena Charbicka
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7930-655-8
Data wydania: 2015
Liczba stron: 144/B5
Oprawa: miękka
Cena: 38,00 zł 34,20 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka


Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym.

Od Autorki:

Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starałam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice.

Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.

Patron medialny:

Spis treści:
Zamiast wstępu

Rozdział 1

1.1. Problemy diagnostyczne

Rozdział 2

2.1. Charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera
2.2. Mowa i język dzieci z zespołem Aspergera
2.3. Strategie terapeutyczne wspomagające rozwój komunikacji
2.4. Kontakty społeczne i relacje z rówieśnikami
2.5. Strategie terapeutyczne w kształtowaniu kompetencji społecznych
Załączniki do rozdziału 2
2.6. Nietypowe zainteresowania i stereotypowe wzorce zachowań
2.7. Strategie ułatwiające radzenie sobie z obsesyjnymi zainteresowaniami i stereotypiami

Rozdział 3

3.1. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Aspergera
3.1.1. Motoryka duża i koordynacja wzrokowo-ruchowa
3.1.2. Zaburzenia percepcji dotyku i innych zmysłów
3.2. Strategie terapeutyczne związane z zaburzeniami sensoryczno-motorycznymi

Rozdział 4

4.1. Zaburzenia współwystępujące w zespole Aspergera
4.2. Pomoc terapeutyczna w niwelowaniu trudności współwystępujących
4.2.1. Funkcjonowanie dziecka w szkole, usprawnianie zaburzonych funkcji
4.2.2. Systemy motywacyjne i kontrakty dla uczniów z zespołem Aspergera
Załączniki do rozdziału 4

Bibliografia

 

Magdalena Charbicka

oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej. Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Od wielu lat współpracuje ze środowiskiem akademickim jako wykładowca i kierownik studiów podyplomowych w zakresie wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju. Od 2010 roku dyrektor w centrum diagnozy i terapii Fundacji JiM. Pracuje nad poprawą standardów usług terapeutycznych dla osób ze spektrum autystycznego. Prywatnie mama niezwykle utalentowanego 12-letniego ekscentryka, wielbiciela smoków i paleontologii.

» edu.dalejrazem.pl »

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line