Strona główna | Psychologia, pedagogika | Dialog zamiast kar
Dialog zamiast kar
Autor: Zofia Aleksandra Żuczkowska
Wydawca: MiND
ISBN: 978-83-62445-27-1
Data wydania: 2013
Liczba stron: 256/B5
Oprawa: miękka
Cena: 29,90 zł 26,91 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

DIALOG ZAMIAST KAR

Najpierw kontakt a potem wychowanie i nauczanie

Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie?


„Książkę Zofii Żuczkowskiej polecam wszystkim, którzy chcą poprawić swoje relacje z bliskimi, a szczególnie gorąco rodzicom. Tym, którzy szukają sposobu na kłótnie w piaskownicy, i tym, którzy obawiają się buntu nastolatka.”
Joanna SZULC, redaktor naczelna miesięcznika „Dziecko”

„Autorka podważa wiele staromodnych, ale i nowomodnych stereotypów wychowawczych. Jej książka jest ciekawa i mądra!”
Jan WRÓBEL, nauczyciel, dziennikarz, dyrektor I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska” w Warszawie.

Ta książka to podsumowanie wieloletniej pracy z dorosłymi i dziećmi – efekt praktycznego zgłębiania zasad Porozumienia bez Przemocy (NVC) Marshalla B. Rosenberga. Autorka dzieli się w niej swoim bogatym doświadczeniem w kształtowaniu relacji z dzieckiem, opartych na obustronnym dostrzeganiu i poszanowaniu uczuć i potrzeb.

Zofia Aleksandra ŻUCZKOWSKA jest pedagogiem, autorką książki Wychowanie bez klapsa (2006). Razem z Karstenem Schacht-Petersenem, terapeutą i certyfikowanym trenerem NVC, prowadzi treningi dla nauczycieli, rodziców całych rodzin w Szkole Empatii (www.szkolaempatii.pl).

 

 

 

 

254

SPIS RZECZY

Wstęp ..............................................................................7

Część I. Dialog ................................................................19

Na czym polega dialog i dlaczego warto

stosować go zamiast kar? .................................................20

Ogrzewalnie dla rodziców ................................................23

Rodzice na rozdrożu ........................................................26

Zamiast wychowywania i magicznych słów .......................35

W duchu empatii .............................................................41

Dialog potrzebny do wzrostu jak woda do życia ................48

Język Serca .....................................................................52

Odpowiedzialność ? odpowiedź NA potrzeby ....................54

Potrzeby ? wewnętrzna moc .............................................58

Kochaj mnie! ..................................................................62

Dyscyplina czy struktura? ? i kilka słów o granicach ..........68

Kiedy dzieci mówią ,,Nie’’ ...............................................73

Ochronne użycie siły ........................................................77

Ludzie ludziom ................................................................82

Ukarani przez nagrody ......................................................88

Empatyczny kontakt .........................................................94

Ból i złość dziecka ...........................................................97

On się nakręca czy ja się wkręcam? ..................................103

Mediacje i negocjacje z dziećmi .......................................110

Triada mediacyjna ? misterium spotkania ..........................115

Tragiczne sposoby zaspokajania potrzeb ............................119

Złość wobec dziecka ........................................................126

Porozumienie bez Przemocy ,,nie działa’’ ..........................133

Dzieci mają głos ...............................................................134

Pierwsze sygnały kontaktu ? przygotowanie do dialogu .......136

Struktura dialogu ..............................................................139

Część II. Porozumienie bez Przemocy ................................145

Gramatyka Języka Serca ...................................................146

Niewidoczne dla oczu i niesłyszalne dla uszu .....................157

Rewolucyjne znaczenie spójnika ,,bo’’ ..............................165

Spójnik ,,bo’’ i dzieci ......................................................172

W harmonii uczuć ...........................................................174

Świat potrzeb i obfitość strategii ......................................179

Kontakt a kompromis ......................................................184

Kroki do kontaktu: prośba o kontakt i prośba reakcję ……..188

Empatia ? przestrzeń kontaktu ..........................................194

Świętowanie kontaktu i zaspokojonych potrzeb ..................203

Wyzwalacze wewnętrznego bólu ......................................209

Dialog, który uzdrawia ....................................................216

Wspierające społeczności rodziców ..................................223

Część III. Materiały do ćwiczeń .......................................233

Książki, które warto przeczytać .......................................253

 

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line