Strona główna | Prawo medyczne | Zarządzanie podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
Zarządzanie podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
Autor: Małgorzata Paszkowska redakcja naukowa
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7930-530-8
Data wydania: 2015
Liczba stron: 262/B5
Oprawa: miękka
Cena: 55,00 zł 49,50 zł
Dostępność: 24 godziny
Materiały dodatkowe (1): Pobierz materiały dodatkowe

Poleć znajomemu

Do schowka

W książce zostały przedstawione w sposób przystępny i wszechstronny fundamentalne i specyficzne sfery oraz uwarunkowania zarządzania podmiotem wykonującym działalność leczniczą. Zarządzanie szpitalem, przychodnią, sanatorium, zakładem opieki długoterminowej czy gabinetem lekarskim zostało mocno osadzone w rzeczywistości polskiej ochrony zdrowia. Książkę charakteryzuje wzajemne, interdyscyplinarne przenikanie się kilku dyscyplin wiedzy, takich jak: zarządzanie, finanse, ekonomia i prawo, co odróżnia ją od stereotypowego, jednokierunkowego podejścia do tej jakże różnorodnej tematyki.

Autorzy omówili w niej teoretyczne podłoże procesu zarządzania oraz wskazali możliwości praktycznego zastosowania procedur i narzędzi zarządzania. Znalazły się w niej również podstawy prawne i uwarunkowania ekonomiczne działalności leczniczej. Dodatkowo książkę wzbogacają zestawy pytań, jak również ćwiczeń umożliwiających samodzielną naukę i sprawdzenie wiedzy.

Publikacja adresowana jest zarówno do osób zarządzających podmiotami leczniczymi, jak i do prowadzących medyczne praktyki zawodowe, a nade wszystko do słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia i studentów kierunków: Zdrowie publiczne oraz Zarządzanie.

Lista załączników do pobrania z witryny internetowej wydawnictwa Difin http://www.ksiegarnia.difin.pl/strona/materialy-inne:

Załącznik 1. Zarządzanie podmiotami wykonującymi działalność leczniczą. Case study. Odpowiedzi

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Podstawy prawne funkcjonowania podmiotów wykonujących działalność leczniczą
dr Małgorzata Paszkowska

1.1. Źródła prawa i podstawowe pojęcia  
1.2. Podmioty lecznicze  
1.3. Praktyki zawodowe  
Pytania kontrolne  

Rozdział 2. Rynek świadczeń zdrowotnych w Polsce
dr Tomasz Skica

2.1. Rynek w sektorze opieki zdrowotnej – zagadnienia wprowadzające  
2.2. Struktura i wielkość rynku ochrony zdrowia w Polsce  
2.3. Analiza ekonomiczna sektora opieki zdrowotnej  
Pytania kontrolne  

Rozdział 3. Proces zarządzania i rola menedżerów
dr Krzysztof Feret

3.1. Czy organizacja naprawdę potrzebuje menadżerów?  
3.2. Proces podejmowania decyzji – na co zwracać uwagę?  
3.3. Planowanie – sztuka formułowania celów  
3.4. Organizowanie – dlaczego jeden schemat organizacyjny nie występuje dwa razy?  
3.5. Kierowanie, czyli kreowanie przestrzeni dla indywidualistów i zespołów  
3.6. Kontrolowanie – więcej niż inspekcja
Pytania kontrolne  

Rozdział 4. Zarządzanie prawami pacjenta
dr Małgorzata Paszkowska

4.1. Zakres i procedura zarządzania   
4.2. Źródła praw pacjenta  
4.3. Przedmiotowa treść powszechnych praw pacjenta  
Pytania kontrolne

Rozdział 5. Procesy personalne w ochronie zdrowia
dr Agata Szmulik

5.1. Proces doboru kadr   
5.2. Motywacja i motywowanie   
5.3. Ocena pracownicza   
Pytania kontrolne  

Rozdział 6. Komunikacja interpersonalna i praca zespołowa
dr Agata Szmulik

6.1. Komunikacja i komunikowanie   
6.2. Skuteczna praca zespołowa   
6.3. Błędy w relacjach interpersonalnych   
Pytania kontrolne  

Rozdział 7. Zarządzanie finansami i controlling
mgr Joanna Hady, dr Krzysztof Feret

7.1. Źródła i sposoby finansowania podmiotów leczniczych   
7.2. Zastosowanie controllingu w ochronie zdrowia
7.3. Analiza finansowa podmiotów leczniczych   
7.4. Zastosowanie metody DEA w badaniu efektywności sektora usług zdrowotnych
Pytania kontrolne

Rozdział 8. Marketing-mix świadczeń zdrowotnych
dr Małgorzata Paszkowska, mgr Aneta Czernicka

8.1. Pojęcie i rodzaje marketingu  
8.2. Marketing-mix świadczeń zdrowotnych  
8.3. Marketing internetowy w ochronie zdrowia  
Pytania kontrolne

Rozdział 9. Public relations świadczeniodawcy medycznego
dr Małgorzata Paszkowska, mgr Aneta Czernicka

9.1. Pojęcie i funkcje public relations
9.2. Public relations a ograniczenia prawne reklamy działalności leczniczej  
9.3. Wizerunek podmiotów wykonujących działalność leczniczą  
9.5. Wybrane sfery zadaniowe PR w ochronie zdrowia
Pytania kontrolne

Literatura  

Spis tabel, rysunków i wykresów

Załączniki

Małgorzata Paszkowska

absolwentka prawa i studiów podyplomowych menedżerskich, adwokat, adiunkt w Zakładzie Prawa Administracyjnego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, gdzie prowadzi działalność naukowo-badawczą oraz zajęcia dydaktyczne, m.in. z prawa w ochronie zdrowia, podstaw prawnych funkcjonowania podmiotów leczniczych oraz zabezpieczenia społecznego. Od wielu lat zajmuje się także doradztwem i szkoleniami dla świadczeniodawców medycznych. Zainteresowania zawodowe koncentruje przede wszystkim wokół zagadnień związanych z prawem i zarządzaniem w ochronie zdrowia. Autorka ponad 200 publikacji dotyczących prawa i zarządzania, w tym książki System ubezpieczenia zdrowotnego w Polsce oraz poradników prawnych Prawo dla lekarzy i Prawo dla fizjoterapeutów (2016). Ekspert „Serwisu Prawo i Zdrowie”. Współpracownik czasopism branżowych, m.in. „Ogólnopolskiego Przeglądu Medycznego”, „Rehabilitacji w Praktyce” oraz „Acta Balneologica”.


 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line