Spis treści:
Przedmowa
Część I. WPROWADZENIE
Rozdział 1. Doradztwo zawodowe
1.1. Specyfika zawodu i zadania doradcy
1.2. Techniki diagnostyczne stosowane w doradztwie zawodowym
Rozdział 2. Obszary badań w doradztwie zawodowym
2.1. Współczesne koncepcje rozwoju zawodowego i wyboru zawodu
2.1.1. Klasyfikacja Edwina L. Herra i Stanley’a H. Cramera
2.1.2. Klasyfikacja Donalda E. Supera
2.1.3. Klasyfikacja Duane’a Browna i Lindy Brooks
2.1.4. Klasyfikacja Samuela H. Osipowa
2.1.5. Klasyfikacja Samuela T. Gladdinga
2.2. Model teoretyczny monografii
Część II. OPRACOWANIE I WALIDACJA WYBRANYCH METOD BADAŃ
Rozdział 3. Skala Preferencji Orientacji Teoretycznych (SPOT)
3.1. Podstawy teoretyczne kwestionariusza
3.2. Konstrukcja kwestionariusza
3.2.1. Próba normalizacyjna
3.2.2. Opis skal kwestionariusza
3.3. Psychometryczne własności kwestionariusza
3.3.1. Rzetelność skal
3.3.1.1. Badanie zgodności wewnętrznej
3.3.1.2. Stabilność wyników
3.3.2. Trafność
3.3.2.1. Trafność treściowa
3.3.2.2. Trafność teoretyczna
3.3.2.3. Trafność kryterialna
3.4. Badanie i obliczanie wyników
3.5. Normalizacja
Aneks 3.1
Aneks 3.2
Aneks 3.3
Rozdział 3. Kwestionariusz „Czego oczekuję od doradcy?” (COOD)
4.1. Podstawy teoretyczne kwestionariusza
4.1.1. Oczekiwania wobec doradztwa – przegląd badań
4.1.2. Historia narzędzia
4.1.3. Zastosowanie testu w badaniach
4.1.4. Krytyka testu
4.2. Konstrukcja kwestionariusza
4.2.1. Próba normalizacyjna
4.2.2. Opis skal kwestionariusza
4.3. Psychometryczne własności kwestionariusza
4.3.1. Rzetelność skal
4.3.1.1. Badanie zgodności wewnętrznej
4.3.1.2. Stabilność wyników
4.3.2. Trafność
4.3.2.1. Trafność treściowa
4.3.2.2. Trafność teoretyczna
4.3.2.3. Trafność kryterialna
4.4. Badanie i obliczanie wyników
4.5. Normalizacja
Aneks 4.1
Aneks 4.2
Rozdział 5. Kwestionariusz Oceny Potrzeb (KOP)
5.1. Podstawy teoretyczne kwestionariusza
5.1.1. Teorie potrzeb w badaniach nad motywacją do pracy
5.1.2. Badania nad potrzebą osiągnięć
5.1.3. Badania nad potrzebą afiliacji
5.1.4. Badania nad potrzebą władzy
5.1.5. Badania nad potrzebą autonomii
5.1.6. Historia narzędzia
5.1.7. Zastosowanie Kwestionariusza Oceny Potrzeb w badaniach
5.2. Konstrukcja kwestionariusza
5.2.1. Próba normalizacyjna
5.2.2. Opis skal kwestionariusza
5.3. Psychometryczne własności kwestionariusza
5.3.1. Rzetelność skal
5.3.1.1. Badanie zgodności wewnętrznej
5.3.1.2. Stabilność wyników
5.3.2. Trafność
5.3.2.1. Trafność treściowa
5.3.2.2. Trafność teoretyczna
5.3.2.3. Trafność kryterialna
5.4. Badanie i obliczanie wyników
5.5. Normalizacja
Aneks 5.1
Aneks 5.2
Rozdział 6. Kwestionariusz „Moja kariera”
6.1. Podstawy teoretyczne kwestionariusza
6.1.1. Pojęcie kariery
6.1.2. Wartości związane a pracą
6.1.2.1. Pojęcie wartości
6.1.2.2. Praca jako wartość
6.1.2.3. Pojęcie wartości zawodowych
6.1.2.4. Praca jako wartość i wartości związane z pracą w badaniach
6.2. Konstrukcja kwestionariusza
6.2.1. Próba normalizacyjna
6.2.2. Opis skal kwestionariusza
6.3. Psychometryczne własności kwestionariusza
6.3.1. Rzetelność skal
6.3.1.1. Badanie zgodności wewnętrznej
6.3.1.2. Stabilność wyników
6.3.2. Trafność
6.3.2.1. Trafność treściowa
6.3.2.2. Trafność teoretyczna
6.3.2.3. Trafność kryterialna
6.4. Badanie i obliczanie wyników
6.5. Normalizacja
Aneks 6.1
Aneks 6.2
Aneks 6.3
Rozdział 7. Zastosowania
Bibliografia