Strona główna | Politologia, socjologia | Rzecznik prasowy. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna
Rzecznik prasowy. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna
Autor: Beata Czechowska-Derkacz, Marek Zimnak
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7930-686-2
Data wydania: 2015
Liczba stron: 225/B5
Oprawa: miękka
Cena: 48,00 zł 43,20 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka


Rosnąca rola ekspertów w komunikacji skłania do refleksji. Teoretycznej – aby podjąć wy zwanie opisania nowych zjawisk – oraz praktycznej – aby przygotować profesjonalistów do skutecznych działań w przestrzeni komunikacyjnej. Książka obejmuje szeroki obszar ich działań – od praktycznych sugestii w zakresie współpracy z mediami, po teoretyczne aspekty miejsca i roli specjalisty public relations w organizacji. Ważną część zajmują zagadnienia prawne oraz dyplomatyka firmowa. Całość składa się na obraz dobrego specjalisty do spraw komunikacji, który sprawnie buduje relacje ze światem zewnętrznym, a dla przełożonych i współpracowników jest autorytetem i ekspertem. Także zawsze wówczas, kiedy niełatwe jest znalezienie równowagi pomiędzy możliwościami, jakie pozostają w zasięgu rzecznika prasowego, a oczekiwaniami organizacji, którą reprezentuje.

Spis treści:

Wstęp

Część I. Komunikacja

Rozdział 1. Rzecznik prasowy – specjalista ds. PR – zadania i miejsce w organizacji
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 2. Relacje z mediami – modele współpracy
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 3. Jakość komunikacji w działaniach rzecznika prasowego
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 4. Wystąpienia w mediach
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 5. Kryzys komunikacyjny
Marek Zimnak

Część II. Narzędzia rzecznika

Rozdział 6. Biuro prasowe – od czego zacząć
Marek Zimnak

Rozdział 7. Relacja rzecznik – dziennikarz. Uwagi praktyczne
Marek Zimnak

Rozdział 8. Informacja prasowa
Marek Zimnak

Rozdział 9. Konferencja prasowa i briefing – spotkania na pewnym gruncie
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 10. Krytyka w mediach – oświadczenie i odpowiedź na skargę
Beata Czechowska-Derkacz

Rozdział 11. Efekt medialny i jego pomiar
Marlena Sosnowska

Część III. Prawo

Rozdział 12. Udzielanie informacji mediom
Monika Brzozowska

Rozdział 13. Naruszenie dóbr osobistych, znieważenie i zniesławienie w mediach
Monika Brzozowska

Rozdział 14. Sprostowanie po nowelizacji
Monika Brzozowska

Część IV. Dyplomatyka, savoir-vivre


Rozdział 15. Savoir-vivre dla rzecznika
Wojciech Szymczak

Rozdział 16. Elementy protokołu dyplomatycznego: pierwszeństwo
Wojciech Szymczak

Rozdział 17. Etykieta w now ych technologiach
Wojciech Szymczak

Rozdział 18. Bankiety, stroje, spotkania, delegacje
Wojciech Szymczak

Podsumowanie

Spis tabeli rysunków

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

» http://www.prom.edu.pl

» https://forumakademickie.pl


dr hab. Marcin Brocki, Uniwersytet Jagielloński:

W ponowoczesnej płynnej rzeczywistości, jak określa współczesność Zygmunt Bauman, uprzywilejowaną rolę w mechanizmach reprodukcji społecznej uzyskuje kategoria eksperta – planowanie, kontrola oraz ulepszanie sposobów zarządzania niemal każdą sferą życia społecznego nigdy nie była tak głęboka, jak jest dziś. Na rzeczywistość nie można się obrażać – skoro tak jest, należy solidnie „wyprodukować eksperta”, który nie tylko będzie działał jak trybik sprawnej maszynerii, ale potrafił również krytycznie tę maszynerię analizować. W tej funkcji recenzowana praca spełnia się znakomicie. Ekspertem jest w tym przypadku „rzecznik prasowy”, a jego „skrzynka z narzędziami”, którą publikacja proponuje, obejmuje zestaw daleko wykraczający poza to, w co na ogół starano się go wyposażać (…).


 Wstecz
Koszyk pusty

Aktualności

Warszawskie
Targi Książki

18-21 maja 2017
PGE Narodowy

Publikacje wydawnictwa Difin dostępne na stoisku Księgarni PROFIT (88/D15)

Serdecznie zapraszamy!

» Oferty pracy:

- redaktor wydawniczy: budownictwo
-
redaktor wydawniczy: psychologia, socjologia, ekonomia, zarządzanie
- tłumacz
- psycholog


» Wspieramy

Kiermasz taniej książki

Gdzie kupić

Facebook

 

Współpracujemy z




 

Dla przyszłych autorów


» Wydaj książkę w Difinie

Bestsellery

Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line