Szanowni Klienci,

w dniu 2 maja (wtorek) wydawnictwo będzie nieczynne. Zamówienia złożone w piątek 28 kwietnia po godzinie 12:00 będą realizowane 4 maja. Za utrudnienia przepraszamy.

zespół wydawnictwa Difin
 

Strona główna | Marketing | Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się
Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się
Autor: Monika Kaczmarek-Śliwińska
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7930-243-7
Data wydania: 2015
Liczba stron: 268/B5
Oprawa: miękka
Cena: 58,00 zł 52,20 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Publikacja obejmuje zagadnienia związane z zarządzaniem sytuacją kryzysową na poziomie komunikowania się z otoczeniem – za pośrednictwem mediów instytucjonalnych lub też wykorzystując tzw. media własne. Wszystkie zagadnienia omówione zostały z perspektywy modelowych rozwiązań i zilustrowane przykładami realnych kryzysów wraz z ich analizą. W związku z faktem, iż w obecnej praktyce gospodarczej Internet jest środowiskiem potrafiącym generować kryzysy i/lub dystrybuować je w sposób całkowicie niezależny i bez kontroli firmy, duża uwaga została zwrócona właśnie na ten aspekt komunikacji tzw. zapośredniczonej przez komputer.

Patroni medialni:   

 

Spis treści:

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział 1. Public relations jako sfera działań zarządczych organizacji

1.1. Public relations jako funkcja zarządzania
1.2. Wizerunek i reputacja
1.3. Problemy zarządzania kryzysowego

Rozdział 2. Specyfika sytuacji kryzysowych  

2.1. Opinia publiczna i otoczenie organizacji
2.2. Cechy sytuacji kryzysowych
2.3. Typy sytuacji kryzysowych
2.4. Fazy sytuacji kryzysowych

Rozdział 3. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi organizacji

3.1. Planowanie działań zarządczych w sytuacjach kryzysowych
3.2. Sztab kryzysowy
3.3. Strategie zarządzania sytuacjami kryzysowymi
3.4. Działania „po sytuacji kryzysowej”

Rozdział 4. Komunikowanie się organizacji z otoczeniem podczas sytuacji kryzysowych

4.1. Zasady informowania w sytuacjach kryzysowych
4.2. Media relations
4.3. Formy i zasady współpracy organizacji z dziennikarzami

Rozdział 5. Rola badań w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi

5.1. Typologia badań na potrzeby zarządzania sytuacjami kryzysowymi organizacji
5.2. Metody badawcze przydatne w ZSK
5.3. Monitoring mediów

Zakończenie

Bibliografia

Spis przypadków sytuacji kryzysowych

Spis rysunków

Spis fotografii

Spis tabel

Indeks osób

Monika Kaczmarek-Śliwińska

dr, pracownik naukowy, trener i doradca w obszarze komunikowania się organizacji. Laureatka nagrody Protony 2013 oraz nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Lew PR 2013 w obszarze edukacji PR-owskiej. Bardzo nieregularnie bloguje (paczakutek.blox.pl) oraz publikuje w mediach branżowych (PRoto.pl, „Marketing w Praktyce”) i lokalnych. Koordynatorka i uczestniczka zespołów badawczych, licznych kongresów i konferencji. Członkini stowarzyszeń branżowych. Autorka trzech książek oraz ponad 80. artykułów na temat komunikowania się i public relations. Więcej: www.monikakaczmarek-sliwinska.pl

prof. dr hab. Eugeniusz Michalski:

Problematyka książki ma doniosłe znaczenie dla nauczania public relations w szkolnictwie wyższym. Książka jest przydatna dla przedsiębiorstw, administracji państwowej i samorządów stosujących zasady marketingowe w działalności. (…) W książce przeprowadzono z powodzeniem analizę krytyczną literatury, analizę porównawczą i studia przypadków. Na wyróżnienie zasługują starannie dobrane studia przypadków, które nie tylko urozmaicają treść, ale także wzmacniają rozważania i wnioski zawarte w pracy. Bibliografia jest imponująca – zawiera bowiem łącznie ponad trzysta pozycji.

dr hab. Waldemar Rydzak:

To co nowe w tej książce, i co nadaje sens zagłębienia się w jej lekturę także przez osoby posiadające już podstawową wiedzę na temat kryzysowego public relations, to podejście do zagadnień komunikowania się w sytuacjach kryzysowych w kontekście nowych mediów. (…) Przyszły czytelnik będzie miał okazję zapoznać się nie tylko z teorią kryzysowego public relations czy opisem sytuacji kryzysowych w formie popularnych „studiów przypadków”, ale otrzyma także wskazówki jak należy pewne zjawiska rozumieć/interpretować oraz jak można się zachować w podobnych sytuacjach. (…) Recenzowana monografia nie jest typową książką akademicką przesyconą wyłącznie rozważaniami teoretycznymi. Nie jest też typem poradnika, w których autorka arbitralnie wskazywałaby gotowe schematy zachowań w sytuacjach kryzysowych. W książce można odnaleźć obie te formy, w skutek czego czytelnik otrzyma wyważoną ilość informacji odnośnie koncepcji i teorii z zakresu zarządzania informacją w sytuacjach kryzysowych i jednocześnie będzie się mógł zapoznać się z regułami wykorzystania tej wiedzy w praktyce.

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line