Strona główna | Marketing | Negocjacje międzynarodowe
Negocjacje międzynarodowe
Autor: Magdalena Kendik
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-145-3
Data wydania: 2009
Liczba stron: 176/C5
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena: 35,00 zł 31,50 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Czy w rozmowie handlowej dopasowujesz się do kultury swojego partnera, czy raczej narzucasz swoją? Czy wiesz, co dzięki temu zyskujesz? A może coś tracisz?

Autorka zestawia podstawy zwyczajów biznesowych w różnych krajach z technikami rozmów handlowych oraz przykładami zachowań przy stole negocjacyjnym. Dowiesz się, w którym kraju Twoje pierwsze zdanie powinno być przesadnie zawyżone, a gdzie zachować tylko niewielki margines, by nie wyjść na ignoranta. Poznasz sposoby bronienia się przed sztuczkami szkoły francuskiej i nauczysz się, jak zdobywać uprzywilejowaną pozycję w azjatyckim świecie biznesu.
 
Co mają ze sobą wspólnego wyluzowani Australijczycy i wyniośli Anglicy? Czy Niemcy to naprawdę tak słabi negocjatorzy, za jakich ich się uważa? Dlaczego przyniesienie wina do francuskiego domu jest ryzykowne i jak rozszyfrować włoskie gesty?
 
Książka odpowie na te i wiele innych pytań nurtujących osoby, które prowadzą rozmowy z obcokrajowcami. Dowiesz się też, czy Polakom bliżej do Czechów, Rosjan czy Niemców? A może raczej do Włochów? Przekonaj się, jakim Ty jesteś negocjatorem i jak powinieneś rozwijać swoje umiejętności, by odnieść sukces na arenie międzynarodowej.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Czym negocjacje międzynarodowe różnią się od negocjacji w swoim kraju?

 
1.1. „Czas to pieniądz” czy „załatwimy wszystko mañana”?
1.3. Przestrzeganie prawa
1.4. Wieża Babel, czyli po jakiemu prowadzić negocjacje
1.5. Nastawieni na zadania kontra nastawieni na ludzi
1.6. „Ja” czy „my”? Indywidualizm i kolektywizm
1.7. Dystans do władzy
1.8. Unikanie niepewności
1.9. Dlaczego Włoch macha rękami, a Norweg się nigdy nie uśmiecha?

Rozdział 2. Negocjacje po amerykańsku

Rozdział 3. Azjatyckie ceremonie

3.1. Tatemae – japoński szacunek
3.2. Czy można przebić chiński mur?
3.3. Wietnam
3.4. Indie, Indonezja, Tajlandia – co łączy te kraje?
3.5. Korea – kolejny azjatycki tygrys

Rozdział 4. Czy dystans psychologiczny jest tak samo duży jak geograficzny? Australia i Oceania

4.1. Australijski luz
4.2. Zdecydowani Nowozelandczycy

Rozdział 5. Hiszpania i Portugalia kontra Ameryka Łacińska. Czy wielkie odkrycia geograficzne miały wpływ na odkrywanie kart w biznesie?

5.1. Hiszpania
5.2. Ameryka Łacińska
5.3. Gdzie kończy się ziemia, a morze zaczyna – Portugalia
5.4. Brazylia

Rozdział 6. Eleganccy negocjatorzy
 
6.1. Francja – Elegancja czy Francja – Bezwzględny Negocjator?
6.2. Duża różnorodność w niewielkim kraju – Belgia
6.3. Wielka Brytania – wszystko z umiarem

Rozdział 7. Arabski bazar

7.1. Egipt
7.2. Grecja i Cypr – Jak duże są wpływy arabskie na kraje europejskie?

Rozdział 8. Tak blisko, a tak daleko – polskie sąsiedztwo
 
8.1. Niemiecki porządek
8.2. „Polak, Rusek dwa bratanki…”
8.3. Nad Bałtykiem

Rozdział 9. Włosi – oryginalna kultura?

Rozdział 10. Polacy – jakimi negocjatorami jesteśmy?

Rozdział 11. Mentalność narodowa, a cechy indywidualne negocjatorów

Słownik pojęć

Tabela zbiorcza

Bibliografia

Magdalena Kendik

doktorantka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w Katedrze Handlu Międzynarodowego. Na UE ukończyła studia z zakresu Biznesu Międzynarodowego. Studiowała również Zarządzanie w ISCTE Business School w Lizbonie oraz była słuchaczką na Heinrich-Heine Universität w Düsseldorfie w ramach stypendium DAAD. W Portugalii odbyła staż w Ambasadzie RP w ówczesnym WEH. Obecnie teorię z dziedziny ekonomii i zarządzania łączy z praktyką biznesu, pracując w pionie sprzedaży międzynarodowego koncernu. Interesuje się problematyką różnic kulturowych, brała udział w szeregu międzynarodowych projektów, takich jak cykl międzynarodowych konferencji o negocjacjach czy nawet gra w teatrze na greckiej Krecie. Obszar badawczy zakreśla wokół marketingu partnerskiego i segmentu B2B.


 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line