Strona główna | Marketing | Marketing w elektroenergetyce
Marketing w elektroenergetyce
Autor: Franciszek Krawiec, Stella Krawiec
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-452-9
Data wydania: 2017
Liczba stron: 242/B5
Oprawa: miękka
Cena: 55,00 zł 49,50 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka pozwala zrozumieć miejsce i rolę marketingu energii i usług elektroenergetycznych w tradycyjnym sektorze elektroenergetycznym. Adresowana jest do menedżerów, członków najwyższego szczebla firm energetycznych, pracowników agencji państwowych oraz kadry naukowej.

Spis treści:

Od autorów
Wstęp
        
Rozdział 1. Ewolucja w sektorze elektroenergetycznym
        
1.1. Istota energii w rozwoju gospodarczym
1.1.1. Globalny wzrost popytu i podaży energii
1.1.2. Gwałtowny wzrost populacji świata
1.1.3. Nadzwyczajny rozwój średniej klasy dochodowej
1.1.4. Efekt cieplarniany
1.1.5. Rosnąca rola energii elektrycznej w rozwoju gospodarczym
1.2. Progresywna transformacja sektora elektroenergetycznego
1.2.1. Restrukturyzacja
1.2.2. Podstawowe aspekty pionowej integracji monopolu
1.2.3. Regulacja monopoli
1.2.4. Niezależni producenci
1.2.5. Punkt zwrotny
1.2.6. Dwa historyczne rozporządzenia
1.3. Dwie konfiguracje sektora elektroenergetycznego
1.4. Deregulacja
1.4.1. Konkurencja w fazie wytwarzania
1.4.2. Swobodny dostęp do sieci przemysłowych
1.4.3. Wheeling – przesył
        
Rozdział 2. Warunki pomyślnego funkcjonowania konkurencji w elektroenergetyce
        
2.1. Koncepcja inteligentnej sieci
2.2. System dynamicznego ustalania cen
2.3. Korzyści technicznej transformacji systemu elektroenergetycznego i detalicznej deregulacji
2.4. Zdecentralizowane wytwarzanie
2.5. Nowe modele biznesowe
2.5.1. Zintegrowane przedsiębiorstwo elektroenergetyczne
2.5.1.1. Ustalanie lokalnych cen energii elektrycznej
2.5.1.2. Wymagane kompetencje
2.5.1.3. Formuła regulacji ceny energii elektrycznej
2.5.2. Przedsiębiorstwo usług elektroenergetycznych
2.5.2.1. Integrowanie lokalnych jednostek wytwórczych
2.5.2.2. Poprawa efektywności energetycznej jako źródło zysku
2.5.2.3. Alianse i specjalne relacje marketingowe
        
Rozdział 3. Rynki energii i usług elektroenergetycznych
        
3.1. Rynki i miejsca rynku
3.2. Podstawowe kategorie rynku energii i usług elektroenergetycznych
3.2.1. Rynek konkurencyjny energii elektrycznej
3.2.2. Rynek energii elektrycznej w Polsce
3.2.2.1. Rynek hurtowy
3.2.2.2. Rynek detaliczny
3.2.2.3. Rynek bilansujący
3.2.3. Rynek usług elektroenergetycznych
3.2.4. Rynek jakości energii elektrycznej
    
Rozdział 4. Marketing w firmie elektroenergetycznej
        
4.1. Koncepcja marketingu
4.2. Marketing energii elektrycznej i usług elektroenergetycznych
4.3. Proces zarządzania marketingiem
4.3.1. Ocena makrootoczenia i wewnętrznej sytuacji firmy
4.3.2. Selekcja rynków docelowych
4.3.3. Opracowywanie łańcuchów wartości dla odbiorców
4.3.4. Wyznaczanie pozycji firmy w docelowych segmentach rynku
        
Rozdział 5. Strategia marketingu firmy elektroenergetycznej
        
5.1. Istota i miejsce strategii marketingu
5.2. Formułowanie strategii biznesowej na rynku usług elektroenergetycznych
5.3. Kształtowanie kompozycji instrumentów i działań marketingowych
5.3.1. Produkt
5.3.2. Cena
5.3.3. Miejsce
5.3.4. Promocja
5.4. Współzależności w procesie zarządzania marketingiem
        
Rozdział 6. Planowanie strategiczne marketingu
        
6.1. Proces strategicznego planowania marketingu
6.2. Zintegrowane planowanie projektu
6.2.1. Koncepcja zagregowanego planowania projektu
6.2.2. Proces i zasady zintegrowanego planowania projektu
6.2.3. Dane wejściowe
6.2.4. Wybór strategicznych kierunków
6.2.5. Optymalizacja i zarządzanie portfelem projektów nowego produktu/usługi
6.2.6. Narzędzia analityczne stosowane w ZPP
        
Rozdział 7. Przykłady zagregowanego planu projektu
        
7.1. Przykład A. Plan zintegrowanego zestawu produktu i usługi w zakresie kontroli, analizy i monitorowania
7.1.1. Pochodzenie koncepcji
7.1.2. Ocena makrootoczenia
7.1.3. Analiza rynku
7.1.4. Ocena konkurencji
7.1.5. Proponowane rozwiązania
7.1.6. Analiza techniczna
7.1.7. Analiza finansowa
7.1.8. Plan marketingu
7.2. Przykład B. Plan zintegrowanego zestawu produktu i usługi w zakresie wytwarzania awaryjnego
7.2.1. Uzasadnienie koncepcji
7.2.2. Niezaspokojone podstawowe potrzeby odbiorcy
7.2.3. Uzasadnienie wyboru produktu
7.2.4. Rynek
7.2.5. Analiza konkurencji
7.2.6. Analiza techniczna
7.2.7. Opcje produktu „kompleksowe rozwiązanie pod klucz”
7.2.8. Definicja docelowego segmentu rynku
7.2.9. Cechy wyróżniające koncepcje zintegrowanego zestawu produktu i usługi
7.2.10. Analiza finansowa
7.2.11. Plany komercjalizacji
        
Załącznik A. Ewolucja rozwoju klasycznej koncepcji marketingu
        
1. Początek formułowania myśli marketingowej
2. Konwencjonalne myślenie marketingowe
3. Słabości konwencjonalnego myślenia marketingowego
4. Potrzeba zmiany tradycyjnej koncepcji marketingu
4.1. Marketing relacji
4.2. Marketing zintegrowany
4.3. Nowa koncepcja marketingu masowego
        
Bibliografia

Franciszek Krawiec

prof. dr hab. - przez wiele lat pracował w Katedrze Zarządzania Innowacjami w Szkole Głównej Handlowej. Obecnie pracuje w Katedrze Organizacji i Inżynierii Produkcji na Wydziale Inżynierii Produkcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, gdzie wykłada zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem i planowanie oraz zarządzanie energetyką lokalną.
 


prof. dr hab. inż. Janusz Wojdalski:

W literaturze jest niewiele pozycji dotyczących marketingu w elektroenergetyce. Monografia stanowi obszerne, a zarazem syntetyczne opracowanie o charakterze teoretyczno-dydaktycznym odniesione do realiów amerykańskiego i polskiego sektora elektroenergetycznego. Wypełnia istniejącą lukę w wiedzy na temat marketingu czy też zarządzania marketingiem w tym segmencie energetyki. Przedstawia w sposób przekorny, przekonywający i zrozumiały aspekty koncepcji inteligentnej sieci, nowych konfiguracji sektora i modeli biznesowych przedsiębiorstw elektroenergetycznych oraz zarządzania marketingiem energii i usług elektroenergetycznych. Jest to pierwsza w Polsce próba kompleksowego ujęcia tych zagadnień, oparta na solidnych studiach literaturowych i wieloletnich doświadczeniach wynikających z pracy z wieloma menedżerami generalnymi w USA. Autorzy mają duże doświadczenie w badaniu przedsiębiorstw, a w szczególności przedsiębiorstw energetycznych, w różnych systemach gospodarczych i różnych regionach świata. Dobrze więc się stało, że chcieli się tą wiedzą podzielić z polskimi czytelnikami. To ważna książka na niedostatecznie rozwiniętym polskim rynku wydawnictw menedżersko- -ekonomicznych w zakresie publikacji poświęconych planowaniu i zarządzaniu firmami elektroenergetycznymi. Ma ona nie tylko znaczne walory naukowe, ale również aplikacyjne. Stanowi ponadto wartościowe opracowanie przydatne w treningach, szkoleniach, konsultingu i dydaktyce na wyższych uczelniach ekonomiczno-menedżerskich oraz technicznych, gdyż autorzy przytaczają w niej wiele przykładów i  przekonywających argumentów.

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line