Szanowni Klienci,

w dniu 2 maja (wtorek) wydawnictwo będzie nieczynne. Zamówienia złożone w piątek 28 kwietnia po godzinie 12:00 będą realizowane 4 maja. Za utrudnienia przepraszamy.

zespół wydawnictwa Difin
 

Strona główna | Marketing | Marketing q lojalności
Marketing q lojalności
Autor: Nemezjusz Mateusz Pazio
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7930-781-4
Data wydania: 2015
Liczba stron: 300/B5
Oprawa: miękka
Cena: 59,00 zł 53,10 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka


Lojalność jest marzeniem każdego. To taki stan, który wyklucza zdradę. W relacjach ekonomicznych, stan ów jakby genetycznie jest wykluczony. Wszak jest to „walka” rynkowa, mająca na celu zdobycie zasobów pieniężnych partnera poprzez sprzedaż. Jednak w relacjach klient-marka czy klient-firma nie chodzi dziś o akcje jednorazowe, lecz powtarzalne, czyli żeby klient stał się wierny. I w tym celu wykorzystywany jest cały arsenał narzędzi mających przekonać go do oferowanej marki, czy oferującej ją firmy.

Prezentacja rozległego zestawu środków zajmuje pierwszą część książki. W drugiej ma miejsce przegląd pomiaru ewentualnej lojalności, czy choćby tylko zadowolenia będącego do niej przesłanką. Omawiane problemy naświetlane są przykładami z praktyki marketingowej. Konsumenci stopniowo – w miarę rozwoju rynku i narzędzi marketingowego na nich oddziaływania – reagują tak jak się tego od nich oczekuje. Zdaniem badaczy z University of Pennsylvania J.D. Hansona i D.G. Yosifona „konsument nie tylko nie zauważa dyktatu zmiennych okoliczności, ale nawet nie myśli o ich istnieniu”. Staje się on podmiotem marketingowo kształtowanym. Ten wątek łączy część pierwszą i drugą książki. I tu chyba należy dopatrywać się niektórych przyczyn lojalności konsumenckiej. Taka w każdym razie teza może być równie dobra, jak każda inna.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział I. Marketing jako dziedzina

1.1. Przedmiot marketingu
1.2. Orientacje przedsiębiorstw względem rynku
1.3. Marketing jako koncepcja narzędziowa
1.4. Skrzynka narzędziowa marketing mix

Rozdział II. Klienci jako podmioty rynkowe i ich decyzje zakupowe

2.1. Rynek i jego rodzaje
2.2. Mechanizm rynkowy
2.2.1. Popyt
2.2.2. Podaż
2.2.3. Ilościowe określanie rynku
2.2.4. Cechy popytu i podaży
2.3. Struktura podmiotowa rynku
2.4. Zachowania rynkowe konsumentów  
2.5. Racjonalność decyzji konsumenckich
2.6. Decyzje zakupowe konsumentów  
2.7. Wewnętrzne uwarunkowania zachowań rynkowych konsumentów
2.8. Zewnętrzne determinanty zachowań zakupowych konsumentów
2.9. Rynkowe zachowania przedsiębiorstw jako nabywców

Rozdział III. Składniki skrzynki narzędziowej marketingu

3.1. Produkt w rozumieniu marketingowym
3.2. Cykl życia produktu
3.3. Nowy produkt
3.4. Strategia produktowa przedsiębiorstw
3.5. Jakość produktu
3.6. Analiza portfelowa produktu
3.7. Opakowanie i jego funkcje marketingowe
3.8. Usługi związane z produktem
3.9. Marka i jej pozycjonowanie

Rozdział IV. Cena jako element marketingu mix

4.1. Cena i jej rodzaje
4.2. Ograniczenia w stanowieniu cen
4.3. Stanowienie cen
4.4. Różnicowanie cen
4.5. Marża i prowizja jako elementy cenotwórcze
4.6. Strategie cenowe
4.7. Procedury przetargowe

Rozdział V. Komunikacja jako element marketingu mix

5.1. Proces komunikacji marketingowej
5.2. Rodzaje mediów
5.3. Psychologiczny proces zapamiętywania przekazów
5.4. Model hierarchii reakcji konsumenta
5.5. Cele reklamy
5.6. Elementy reklamy
5.7. Reklama zewnętrzna
5.8. Planowanie mediów
5.9. Pomiar skuteczności promocji
5.9.1. Metody i przedmiot pomiaru
5.9.2. Wskaźniki pomiaru kontaktów z reklamą
5.10. Promocja sprzedaży
5.11. Marketing bezpośredni
5.12. Public relations
5.13. Relatywne znaczenie narzędzi promocji

Rozdział VI. Dystrybucja jako element marketingu mix

6.1. Mix dystrybucyjny
6.2. Kanały dystrybucji
6.3. Rodzaje ogniw dystrybucyjnych
6.4. Systemy sprzedaży
6.5. Centra handlowe i ich rola marketingowo-społeczna
6.6. Współpraca w kanałach sprzedaży

Rozdział VII. Konsument modyfikowany marketingowo

7.1. Czynniki modyfikujące konsumenta
7.2. Domy towarowe przyspieszają rozwój marketingu
7.3. Przebudowa mentalności na modłę marketingową
7.4. Ciekawość motorem przemian
7.5. Kto modyfikuje konsumenta

Rozdział VIII. Od satysfakcji do lojalności

8.1. Satysfakcja klienta i jej model
8.2. Pomiar satysfakcji klienta
8.3. Metody bezpośrednie pomiaru satysfakcji
8.4. Pośrednie metody pomiaru satysfakcji
8.5. Lojalność
8.6. Pomiar lojalności  
8.7. Migracje klientów i ich przewidywanie
8.8. Sposoby zwiększania lojalności  
8.8.1. Strategie utrzymania klienta
8.8.2. Programy lojalnościowe
8.8.3. Zarządzanie lojalnością
8.8.3. Grywalizacja
8.8.4. Content marketing jako narzędzie wspierające lojalność

Rozdział IX. Etyka działań marketingowych

9.1. Geneza zabiegania o etykę w marketingu
9.2. Etyka i jej przejawy w działaniach biznesowych
9.3. Kodeksy etyki

Bibliografia

Spis tabel i rysunków

Nemezjusz Mateusz Pazio

jest docentem w Politechnice Warszawskiej, gdzie pracuje od 1974 r. jako nauczyciel akademicki. Studiował na Wydziale Handlu w SGPiS (mgr 1970), gdzie również otrzymał tytuł doktora nauk ekonomicznych (1976). W latach 1981-1982 studiował w Scuola Superiore ENI w Mediolanie. Pracę naukową rozpoczął w Instytucie Handlu Wewnętrznego w Warszawie. Pracował w INE PAN oraz był docentem w Instytucie Gospodarki Materiałowej. Obecnie wykłada marketing na Wydziale Inżynierii Produkcji PW oraz na Zamiejscowym Wydziale Ekonomicznym w Dublinie (Irlandia) Wyższej Szkoły Rozwoju Lokalnego. Równolegle do pracy naukowej piastował różne funkcje kierownicze w praktyce gospodarczej. W latach 90-tych pracował jako kierownik w Biurze Marketingu CIECH S.A., był doradcą w Urzędzie Rady Ministrów, dyrektorem w Centrali PZU S.A. i Centrali Banku Pekao S.A. W połowie lat 90-tych uczestniczył w pracach nad koncepcją ubezpieczeń emerytalnych, a w Kredyt Banku S.A. zajmował się praktyczną organizacją funduszu emerytalnego. W latach 1999-2001 był dyrektorem ds. marketingu w towarzystwie ubezpieczeniowym Petrus S.A. (obecnie Benefia), a następnie do roku 2009 pełnił funkcję doradcy prezesa w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym. Przez wiele lat był aktywnym działaczem Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, którego nadal jest członkiem. Jest autorem ponad stu publikacji naukowych, w tym kilku książkowych. Kilkakrotnie został laureatem nagród Rektora PW oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.



 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line