Strona główna | Marketing | Kreowanie marki korporacyjnej
Kreowanie marki korporacyjnej
Autor: Magdalena Daszkiewicz, Sylwia Wrona
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7930-238-3
Data wydania: 2014
Liczba stron: 272/B5
Oprawa: miękka
Cena: 55,00 zł 49,50 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka


Świadomość znaczenia aspektów wizerunkowych sprawia, że wiele przedsiębiorstw inwestuje w branding korporacyjny. Oznacza to dbałość o przekazywanie otoczeniu wyrazistego oraz spójnego pod każdym względem obrazu. Ma on zapewnić wyróżnienie i zawładnąć trwale świadomością odbiorców. Dziś, na silnie konkurencyjnym i przeładowanym komunikacyjnie rynku, jest to zadanie coraz trudniejsze. Książka jest odpowiedzią na potrzeby osób pragnących poszerzać swoją wiedzę i rozwijać umiejętności w zakresie tworzenia wizerunku firmy. Jej głównym celem jest przedstawienie kluczowych zagadnień związanych z kreowaniem marki korporacyjnej oraz zainspirowanie do wykorzystania przedstawionej wiedzy w praktyce. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na pytania dotyczące istoty kreowania marki korporacyjnej, komunikacyjnych aspektów jej tworzenia, badań i analizy wizerunku, wartości marki korporacyjnej oraz związanych z nią wyzwań rynkowych. Autorki posługują się licznymi przykładami, które osadzają prezentowane zagadnienia w realiach rynkowych, uatrakcyjniając przekaz i pozwalając na lepsze zrozumienie prezentowanych treści.

Książka skierowana jest do osób zainteresowanych problematyką marki korporacyjnej, a w szczególności do decydentów oraz pracowników odpowiedzialnych za ten obszar działania w organizacji (pracowników działów komunikacji korporacyjnej, marketingu, promocji itd.), osób zainteresowanych pracą w firmach doradczych oraz agencjach brandingowych i agencjach kreatywnych, pracowników naukowych prowadzących badania w tym lub zbliżonym temacie, studentów specjalności marketingowych, a także specjalności związanych z zarządzaniem i komunikacją. Autorki liczą na to, że stanie się ona źródłem inspiracji związanych z brandingiem korporacyjnym.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Marka korporacyjna i wizerunek firmy

1.1. Marka – istota i znaczenie
1.2. Marka korporacyjna a marka produktowa
1.3. Architektura marki  
1.4. Wizerunek i reputacja firmy  
1.5. Od tożsamości do wizerunku firmy

Rozdział 2. Komunikacyjne aspekty kreowania marki korporacyjnej

2.1. Identyfikacja i komunikacja korporacyjna
2.2. Symbolika i identyfikacja wizualna
2.3. Człowiek jako wizytówka firmy
2.4. Wirtualny obraz firmy

Rozdział 3. Badanie i analiza wizerunku marki korporacyjnej

3.1. Podstawy analizy i oceny marki korporacyjnej
3.2. Poziomy, kryteria i wybrane metody pomiaru wizerunku marki korporacyjnej
3.3. Badania jakościowe w określaniu wizerunku marki korporacyjnej

Rozdział 4. Wartość marki korporacyjnej

4.1. Wartość marki i jej rodzaje
4.2. Pomiar wartości marki
4.3. Marka jako źródło wartości przedsiębiorstwa

Rozdział 5. Marka korporacyjna – wyzwania rynku


5.1. Budowanie wizerunku pracodawcy – employer branding
5.2. Korporacyjna odpowiedzialność społeczna  
5.3. Wizerunek firmy w  sytuacjach kryzysowych

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków wykresów i tabel

Magdalena Daszkiewicz

doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Wykładowca, trener i konsultant. Ekspert w dziedzinie kreowania wizerunku, marketingu i public relations. Członek European Marketing Academy, Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka ponad 60 publikacji. Zainteresowania naukowe i badawcze koncentruje wokół wizerunku marki i organizacji oraz wizerunku terytorialnego. Umiejętnie łączy pracę naukową z praktyką. Od wielu lat prowadzi wykłady, szkolenia i warsztaty z zakresu kreowania wizerunku, marketingu i komunikacji biznesowej.

Sylwia Wrona

doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, prodziekan ds. promocji i kontaktów międzynarodowych Wydziału Nauk Ekonomicznych, opiekun specjalności Zarządzanie marką. Członek International Branding Association oraz Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Autorka licznych publikacji, ekspertyz i projektów badawczych z obszaru marketingu i zarządzania. Wykładowca, konsultant, certyfikowany trener biznesu. Ekspert w dziedzinie zarządzania marką, kreowania wizerunku i komunikacji w biznesie. Pracę naukową łączy z praktyką świadcząc usługi doradcze i szkoleniowe z tego zakresu.


Od Autorów:

Świadomość znaczenia aspektów wizerunkowych sprawia, że wiele przedsiębiorstw inwestuje w branding korporacyjny. Oznacza to dbałość o przekazywanie otoczeniu jednolitego oraz spójnego pod każdym względem obrazu. Obrazu na tyle autentycznego, oryginalnego i wyrazistego, aby zapewnić marce wyróżnienie i zawładnąć trwale świadomością odbiorców. Dziś, na silnie konkurencyjnym i przeładowanym komunikacyjnie rynku, jest to zadanie coraz trudniejsze.

Książka, którą mają Państwo przed sobą jest odpowiedzią na potrzeby osób pragnących poszerzać swoją wiedzę i rozwijać umiejętności w zakresie tworzenia wizerunku firmy. Jej głównym celem jest przedstawienie kluczowych zagadnień związanych z kreowaniem marki korporacyjnej oraz zainspirowanie do wykorzystania przedstawionej wiedzy w praktyce. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na pytania dotyczące istoty kreowania marki korporacyjnej, komunikacyjnych aspektów jej tworzenia, badań i analizy wizerunku, wartości marki korporacyjnej oraz związanych z nią wyzwań rynkowych. W książce posługujemy się licznymi przykładami, które osadzają prezentowane zagadnienia w realiach rynkowych, uatrakcyjniając przekaz i pozwalając na lepsze zrozumienie prezentowanych treści. Oddając naszą książkę w ręce czytelników wierzymy, że stanie się ona źródłem inspiracji związanych z brandingiem korporacyjnym.


 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line