Strona główna | Marketing | Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej
Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej
Autor: Piotr Jaworowicz, Magdalena Jaworowicz
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-256-3
Data wydania: 2016
Liczba stron: 274/B5
Oprawa: twarda
Cena: 69,00 zł 62,10 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka prezentuje nowoczesne podejście do wykorzystania eventu jako narzędzia komunikacji marketingowej.

Publikacja zawiera:
- teorię marketingu i komunikacji marketingowej,
- klasyfikację narzędzi nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej,
- szeroki przegląd zagranicznych i polskich definicji event marketingu,
- charakterystykę cech eventu jako narzędzia komunikacji firm z konsumentami,
- wskaźniki do pomiaru skuteczności i efektywności działań z wykorzystaniem eventów,
- zarys historii event marketingu w Polsce i na świecie,
- opis struktury branży eventowej w Polsce,
- wypowiedzi niemal 40 praktyków - uznanych ekspertów z obszaru marketingu, mediów i branży eventowej.

Partnerzy wydania:

   

Spis treści:

Wprowadzenie
        
Rozdział 1. Nowoczesna Zintegrowana Komunikacja Marketingowa
        
1.1. Marketing
1.1.1. Podstawowe elementy kompozycji marketingowej
1.1.2. Perspektywa zarządzania marketingowego
1.1.3. Rozbudowa kompozycji marketingowej

1.2. Komunikacja marketingowa
1.2.1. Komunikacja marketingowa marki
1.2.2. Rozwój komunikacji marketingowej
1.2.3. Komunikacja zorientowana na konsumenta

1.3. Zintegrowana Komunikacja Marketingowa
1.3.1. Istota Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej
1.3.2. Wdrażanie Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej
1.3.3. Trendy i nurty Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej
1.3.4. Narzędzia Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej
1.3.5. Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej    
        
Rozdział 2. Event marketing – narzędzie komunikacji marketingowej
        
2.1. Czym jest event?
2.1.1. Określenia eventu
2.1.2. Event w perspektywie aksjologicznej
2.1.3. Rodzaje eventów    
2.1.4. Pierwotne i wtórne cele eventów

2.2. Event jako kanał komunikowania
2.2.1. Event jako kanał komunikowania bezpośredniego
2.2.2. Event jako kanał komunikowania pośredniego
2.2.3. Event jako kanał komunikowania bezpośredniego i zapośredniczonego
2.2.4. Rola zmysłów i emocji w odbiorze pośrednim i bezpośrednim wydarzenia

2.3. Różne sposoby rozumienia event marketingu
2.3.1. Event marketing – ujęcia zagraniczne
2.3.2. Event marketing – ujęcia polskie
2.3.3. Event marketing – definicja projektująca
2.3.4. Event marketing a event management
2.3.5. Event marketing a sponsoring
2.3.6. Event marketing a marketing eventu i marketing na evencie

2.4. Historia event marketingu
2.4.1. Starożytni organizatorzy eventów
2.4.2. Średniowieczne turnieje i barokowe spotkania szlachty
2.4.3. Brytyjskie festiwale w XVII i XVIII wieku
2.4.4. Wiek XIX – początek wielkich wystaw i targów
2.4.5. Reżimy totalitarne – potęga władzy budowana na eventach
2.4.6. Wiek XX – początki eventów marketingowych
2.4.7. Polskie eventy w XX wieku
2.4.8. Początki polskiej branży eventowej

2.5. Cechy event marketingu jako narzędzia komunikacji
2.5.1. Event marketing jako narzędzie wielopoziomowe
2.5.2. Event marketing jako alternatywa dla tradycyjnych narzędzi promocji
2.5.3. Event jako narzędzie angażujące emocjonalnie i tworzące świat marki
2.5.4. Event jako środek dotarcia do mediów i generator contentu    
2.6.5. Event jako platforma komunikacji
2.5.6. Event jako live campaign i touchpoint
2.5.7. Event jako środowisko budowania relacji

2.6. Wyzwania w event marketingu
2.6.1. Wyzwania związane z organizacją, marką i wydarzeniem
2.6.2. Zagadnienie bezpieczeństwa w event marketingu

2.7. Efektywność i skuteczność event marketingu
2.7.1. Specyfika badań w event marketingu
2.7.2. Efektywność działań eventowych
2.7.3. Skuteczność działań eventowych
2.7.4. Metody wykorzystywane przy badaniu eventów
2.7.5. Efektywność i skuteczność eventów w badaniach firm i konsumentów
        
Rozdział 3. Zarys branży eventowej w Polsce
        
3.1. Charakterystyka branży eventowej
3.1.1. Czynniki wyróżniające branżę
3.1.2. Podmioty branży eventowej

3.2. Firmy, instytucje – zleceniodawcy i organizatorzy eventów
3.2.1. Model 1: Organizatorzy
3.2.2. Model 2: Zleceniodawcy

3.3. Organizatorzy wydarzeń marketingowych
3.2.1. Agencje eventowe jako organizatorzy eventów marketingowych
3.3.2. Inne podmioty organizujące wydarzenia

3.4. Lokalizacje

3.5. Podwykonawcy

3.6. Organizacje integrujące i regulujące branżę
3.6.1. Stowarzyszenia branżowe
3.6.2. Media polskiej branży eventowej

3.7. Event manager i inne kluczowe zawody w branży eventowej
3.7.1. Obszar organizacji: event manager
3.7.2. Obszar komunikacji: event communications manager
3.7.3. Obszar kreacji: kreatywni w branży eventowej
3.7.4. Edukacja kadr w branży eventowej

3.8. Perspektywy rozwoju branży
        
Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków, tabel i wykresów

Sylwetki ekspertów

Sylwetki autorów

Magdalena Jaworowicz

praktyk marketingu, wykładowca, coach. Zawodowo odpowiada za komunikację marketingową w japońskiej firmie Omron Electronics. Organizatorka licznych eventów w obszarze B2B (targi, wyjazdy incentive, seminaria). Naukowo zajmuje się komunikacją marketingową i marketingiem politycznym. Wykłada komunikowanie marketingowe na UW, SWPS oraz na studiach MBA. Coach, trener wystąpień, publicystka, autorka książek o tematyce marketingu.


Piotr Jaworowicz

praktyk i teoretyk marketingu oraz komunikowania. Kierownik Działu Projektów Eventowych i Mediów Społecznościowych PKN Orlen. Organizator eventów, w których wzięło udział łącznie ponad 600 tys. osób (m.in. Orlen Warsaw Marathon, VERVA Street Racing). Naukowo zajmuje się badaniem komunikacji marketingowej, politycznej i nowych mediów. Autor artykułów oraz książek nt. komunikowania i marketingu.


» Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej – pierwsza taka publikacja na polskim rynku, sbe.org.pl   więcej »
» Anna Nowakowska, 7 cech event marketingu, strefamice.pl   więcej »

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line