Strona główna | Marketing | Efektywność i skuteczność komunikacji marketingowej
Efektywność i skuteczność komunikacji marketingowej
Autor: Mirosława Malinowska
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7930-814-9
Data wydania: 2015
Liczba stron: 218/B5
Oprawa: miękka
Cena: 48,00 zł 43,20 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

W publikacji autorka przedstawiła problematykę skuteczności oraz efektywności komunikacji marketingowej. Komunikacja marketingowa jest zagadnieniem niezwykle złożonym. Jest to szczególny przypadek komunikowania, który nakierowany jest na realizację celów marketingowych przedsiębiorstwa. Komunikacja marketingowa obejmuje wiele obszarów oraz działań, które mają przyczyniać się do realizacji filozofii marketingowej, w której w centrum zainteresowania jest klient i jego potrzeby. Wieloaspektowość oraz wielopodmiotowość komunikacji marketingowej powodują trudności z szacowaniem skuteczności, a przede wszystkim efektywności tego obszaru aktywności przedsiębiorstwa. W książce autorka zaprezentowała wyniki badań jakościowych oraz ilościowych dotyczące postrzegania skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej, które zostały przeprowadzone wśród 640 menedżerów przedsiębiorstw w Polsce. Analiza zebranych materiałów pozwoliła na identyfikację celów, nakładów oraz efektów tej sfery działalności przedsiębiorstwa, a także umożliwiła rozpoznanie sposobów oceny i miar skuteczności oraz efektywności komunikacji marketingowej wykorzystywanych w praktyce gospodarczej.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Komunikacja marketingowa jako przedmiot badań

1.1. Komunikacja marketingowa – podejście procesowe i systemowe
1.2. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej – próba identy?kacji
1.3. Środki realizacji celów komunikacji marketingowej

Rozdział II. Dylematy pomiaru skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej

2.1. Podstawy źródłowe, metody i techniki badań skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej
2.2. Wskaźniki skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej
2.3. Założenia, przebieg badań i charakterystyka prób badawczych

Rozdział III. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej w świetle badań jakościowych

3.1. Postrzeganie skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej przez menedżerów
3.2. Struktura funkcjonalno-instrumentalna komunikacji marketingowej w badanych przedsiębiorstwach
3.3. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej w badanych podmiotach – próba oceny

Rozdział IV. Cele, działania i efekty komunikacji marketingowej – na podstawie badań ilościowych

4.1. Cele i sposoby oceny efektów komunikacji marketingowej
4.2. Skuteczne i efektywne działania z zakresu komunikacji marketingowej
4.3. Budżetowanie i koszty komunikacji marketingowej
4.4. Współpraca z agencjami reklamowymi i badawczymi w zakresie oceny efektów komunikacji marketingowej

Podsumowanie

Bibliogra?a

Spis rysunków i tabel

Mirosława Malinowska

dr nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu marketingu, komunikacji marketingowej, promocji, reklamy, badań rynku oraz zajmuje się działalnością naukowo-badawczą. Kierownik studiów podyplomowych „Komunikacja w biznesie”, „Public relations”, „”Marketing i public relations”. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z komunikacją marketingową. Wielokrotna stypendystka programu Erasmus (Francja, Portugalia, Hiszpania, Turcja). Członek międzynarodowej sieci naukowo-badawczej PGV oraz komitetu naukowego tej sieci.


 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line