Jeżeli chcesz polecić swojemu znajomemu książkę 'Determinanty aktywności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce' wypełnij poniższy formularz

Twój emial:
Email znajomego:
Przepisz kod z obrazka:


Strona główna | Ekonomia | Determinanty aktywności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce
Determinanty aktywności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce
Autor: Piotr Dzikowski
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-579-3
Data wydania: 2017
Liczba stron: 160/B5
Oprawa: miękka
Cena: 45,00 zł 40,50 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Polskie przedsiębiorstwa stoją wobec olbrzymiego wyzwania, jakim jest proces unowocześniania, konsolidacji, a przede wszystkim podnoszenia wydajności tak, aby mogły sprostać zagranicznej konkurencji, gdy zmniejszy się nasza przewaga w dziedzinie kosztów pracy i surowców. Celem publikacji jest zidentyfikowanie i zbadanie czynników, które kształtują aktywność innowacyjną w grupie producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce. Książka zainteresuje menedżerów przedsiębiorstw omawianej branży.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Aspekty teoretyczne innowacji i procesu innowacyjnego

1.1. Geneza i definicja innowacji
1.2. Typologia innowacji
1.3. Ewolucja modelu procesu innowacji
1.4. Koncepcja sektorowego systemu innowacji (SSI)

Rozdział 2. Uwarunkowania procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwie

2.1. Identyfikacja i systematyka uwarunkowań procesów innowacyjnych
2.2. Uwarunkowania endogeniczne
2.3. Uwarunkowania egzogeniczne
2.4. Źródła, bariery i efekty innowacji

Rozdział 3. Metodyka badania procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach

3.1. Metodyka gromadzenia danych
3.2. Założenia badawcze do konstruowanego modelu badawczego

Rozdział 4. Działalność innowacyjna producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce w latach 2009–2011

4.1. Rodzaje prowadzonej działalności innowacyjnej
4.2. Źródła informacji, efekty i bariery działalności innowacyjnej
4.3. Struktura partnerów biznesowych, ich lokalizacja i utrzymywane relacje

Rozdział 5. Uwarunkowania działalności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce w latach 2009–2011

5.1. Wielkość przedsiębiorstwa
5.2. Charakter własności przedsiębiorstwa
5.3. Przychody przedsiębiorstwa
5.4. Aktualna koniunktura i kwalifikacje pracowników
5.5. Zasięg i kierunek sprzedaży
5.6. Odległość od konkurenta, dostawcy i odbiorcy
5.7. Relacje z konkurentem, dostawcą i odbiorcą
5.8. Typ odbiorcy
5.9. Rodzaj działalności dostawcy
5.10. Związki w łańcuchu dostaw
5.11. Bariery innowacji
5.12. Źródła informacji dla działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
5.13. Efekty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw

Rozdział 6. Ocena wpływu uwarunkowań aktywności innowacyjnej w przedsiębiorstwach reprezentujących producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce

6.1. Czynniki stymulujące i ograniczające nakłady na badania i rozwój (B+R) oraz inwestycje finansowe w przemyśle spożywczym w latach 2009–2011
6.2. Czynniki stymulujące i ograniczające wprowadzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów i procesów technologicznych w przemyśle spożywczym w latach 2009–2011
6.3. Czynniki stymulujące i ograniczające współpracę innowacyjną w przemyśle spożywczym w latach 2009–2011
6.4. Działania na rzecz intensyfikacji aktywności innowacyjnej

Zakończenie
Załącznik
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów

Piotr Dzikowski

dr, adiunkt w Zakładzie Innowacji i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Zielonogórskim. Prowadzona przez niego działalność naukowa zaowocowała opublikowaniem 57 recenzowanych prac naukowych z zakresu determinant działalności innowacyjnej przemysłu w Polsce, w tym 2 monografii naukowych i 16 artykułów w języku angielskim. Członek zespołu badawczego prowadzonego przez dr hab. Arkadiusza Świadka, w ramach którego badane są determinanty działalności innowacyjnej w regionalnych systemach innowacyjnych w Polsce. Autor prowadzi intensywną działalność międzynarodową w zakresie badawczo-naukowym i jako wykładowca.


prof. dr hab. Anna Dąbrowska:

Innowacje i aktywność innowacyjna budzą zainteresowanie zarówno badaczy, jak i Głównego Urzędu Statystycznego czy polityki gospodarczej. Postępująca globalizacja i konkurencja wymuszają działania innowacyjne, które mają na celu lepsze lokowanie przedsiębiorstwa na rynku i na tle konkurencji.

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line