Jeżeli chcesz polecić swojemu znajomemu książkę 'Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli' wypełnij poniższy formularz

Twój emial:
Email znajomego:
Przepisz kod z obrazka:


Strona główna | Psychologia, pedagogika | Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli
Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli
Autor: Anna Radwańska
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-364-5
Data wydania: 2017
Liczba stron: 204/B5
Oprawa: miękka
Cena: 45,00 zł 40,50 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Poradnik napisany został z myślą o rodzicach, którzy chcą zdobyć potrzebną i praktyczną wiedzę na temat dysleksji. Autorka omawia zjawisko dysleksji rozwojowej, typy dysleksji, objawy i symptomy wczesnego występowania ryzyka dysleksji. Podkreśla rolę rodziców, nauczycieli, rówieśników w edukacji dziecka z dysleksją.

Uzupełnieniem poradnika są szeroko omówione przykłady ćwiczeń usprawniających technikę czytania i pisania (z podziałem na wiek) oraz konspekty zajęć.

Patronat:

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Dysleksja

1.1. Cechy dysleksji
1.2. Przyczyny dysleksji
1.3. Pozytywne cechy dysleksji
1.4. Diagnoza dysleksji
1.5. Dysleksja a stres

Rozdział 2. Symptomy ryzyka dysleksji i dysleksji

2.1. Objawy dysleksji w poszczególnych okresach życia
2.1.1. Objawy u dzieci w wielu 6–7 lat
2.1.2. Młodszy wiek szkolny 7–10 lat
2.1.3. Wiek szkolny – powyżej 10. r.ż.

Rozdział 3. Praca z dzieckiem dyslektycznym

3.1. Rola nauczyciela
3.2. Rola rodzica
3.2.1. Katalog rodzicielskich zachowań
3.3. Prawa i obowiązki ucznia dyslektycznego
3.4. Dysleksja a styl uczenia się

Rozdział 4. Osobowość dziecka dyslektycznego

4.1. Samoocena osób z dysleksją
4.2. Cechy osobowości – mocne i słabe strony dziecka dyslektycznego
4.3. Poczucie wpływu na własne życie – kontrola
4.4. Pozycja społeczna dziecka dyslektycznego oraz postawa wobec niego

Rozdział 5. Formy pomocy

5.1. Wsparcie rodzica
5.1.1. Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
5.2. Wsparcie nauczyciela
5.3. Wsparcie rówieśników
5.4. Wsparcie emocjonalne

Rozdział 6. Terapia pedagogiczna

6.1. Terapia pedagogiczna – pojęcie
6.2. Zasady terapii pedagogicznej
6.3. Poziomy pomocy terapeutycznej osobom z dysleksją rozwojową
6.4. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna – jej zadania i regulacje prawne

Rozdział 7. Ćwiczenia wspomagające naukę czytania i pisania

Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji wzrokowych
Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji słuchowo-językowych
Ćwiczenia w pisaniu
Ćwiczenia w czytaniu
Dyktando w 10 punktach – z komentarzem ortograficznym
Dla przypomnienia. Zasady poprawnej pisowni
Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas młodszych
Ćwiczenia usprawniające rozwój funkcji wzrokowych
Ćwiczenia usprawniające technikę pisania i czytania  94Ćwiczenia usprawniające czytanie  
Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas starszych
Ćwiczenia usprawniające analizator wzrokowy
Ćwiczenia usprawniające pisanie i czytanie z uwzględnieniem analizatora słuchowego  

Zakończenie  

Przykład emocji dziecka dyslektycznego  
Pytania dla nauczycieli
Konspekty
Skala Ryzyka Dysleksji  
Wierszyki ortograficzne. Nauka od razu staje się przyjemniejsza i milsza 
Kwestionariusz samooceny

Słowniczek wyrazów trudnych

Bibliografia

Anna Radwańska

pedagog i terapeuta pedagogiczny. Pracuje z małymi dziećmi mającymi liczne problemy (zaburzona percepcja wzrokowa, słuchowa, koncentracja uwagi, afazja, autyzm, mutyzm, zespół Downa). Autorka artykułów dla portali parentingowych oraz dla czasopisma „Baby Junior”. Prowadzi blog: http://przyjaznypedagog.blogspot.com/


Ćwiczenia usprawniające czytanie »

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line