Jeżeli chcesz polecić swojemu znajomemu książkę 'Psychoterapia sprzyjająca mózgowi' wypełnij poniższy formularz

Twój emial:
Email znajomego:
Przepisz kod z obrazka:


Strona główna | Psychologia, pedagogika | Psychoterapia sprzyjająca mózgowi
Psychoterapia sprzyjająca mózgowi
Autor: Wiesław Sikorski
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-275-4
Data wydania: 2016
Liczba stron: 234/B5
Oprawa: miękka
Cena: 50,00 zł 45,00 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka ma na celu zbliżenie najnowszej wiedzy o mózgu z psychoterapią i w konsekwencji ustalenie dwóch faktów: czy psychoterapia zmienia mózg oraz które z metod i technik terapii najskuteczniej aktywizują mózg, i tym samym mogą być najefektywniejsze „leczniczo”.

Publikacja zainteresuje psychiatrów, praktykujących psychoterapeutów, arteterapeutów, neuroterapeutów oraz osoby zainteresowane wykorzystaniem najnowszej wiedzy o mózgu w oddziaływaniach terapeutycznych.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Neuroplastyczność – „bieżnia dla psychoterapii”     
        
1.1. Plastyczność neuronów    
1.2. Aktywność fizyczna uplastyczniająca mózg
        
Rozdział 2. Metaforyczna komunikacja terapeutyczna z mózgiem w tle
        
2.1. Metafory a praca mózgu
2.2. Metafory terapeutyczne
2.3. Metafory w psychoterapii dzieci
2.4. Metaforyczne kończenie terapii    
        
Rozdział 3. Terapia poznawcza jako metoda treningu mózgu
        
3.1. Zmiana procesów myślowych
3.2. Terapia poznawcza Becka
3.3. Przebieg treningu poznawczego    
        
Rozdział 4. Terapia obrazowaniem wewnętrznym przyjazna neuronom
        
4.1. Wyobraźnia a praca mózgu
4.2. Relaksacja a obrazowanie wewnętrzne
        
Rozdział 5. Terapia muzyką i tańcem – dźwięk i ruch dobroczynny dla mózgu
        
5.1. Muzykoterapia    
5.1.1. Muzyka a ruchliwość neuronów
5.1.2. Zastosowanie muzyki w terapii
5.2. Terapia ruchem i tańcem
        
Rozdział 6. Terapia czytaniem – „umysłowy fitness”
        
6.1. Czytanie a neurony
6.2. Terapia książką
6.3. Transkulturowa terapia narracyjna
        
Rozdział 7. Medytacja i relaksacja – odprężające i terapeutyczne pobudzanie mózgu
        
7.1. Medytacja a psychoterapia
7.2. Medytacja w treningu mózgu
7.3. Trening relaksacyjny
        
Zakończenie
        
Bibliografia

Wiesław Sikorski

doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Opolskiego i Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie, psycholog kliniczny, psychoterapeuta i pedagog kultury. Badacz komunikacji interpersonalnej – zwłaszcza niewerbalnej – w edukacji i terapii, zastosowania psychoterapii w edukacji oraz neuropedagogiki. Autor blisko 250 publikacji naukowych i popularnonaukowych.

prof. dr hab. Piotr Baron:

Publikacja stanowi unikalne dzieło w języku polskim, które opisując zagadnienia związane z szeroko rozumianą i omawianą terapią, sięga do zagadnień (…) do badań nad mózgiem. Badania te stały się możliwe dzięki nowoczesnym metodom neuroobrazowania, co stanowi efekt współpracy pomiędzy przedstawicielami neurobiologii i psychoterapeutami. Autor przytacza w publikacji efekty badań wielu autorów, wskazuje na bardzo wiele aspektów istotności nauk o mózgu i ich wpływ na szeroko rozumianą terapię. Wielkim walorem publikacji jest również to, iż Autor oprócz przeglądu piśmiennictwa, prezentacji wyników i efektów badań, doświadczeń, podaje także praktyczne ćwiczenia do zastosowania przez nawet doświadczonego terapeutę. Jest to także publikacja, która dedykowana jest terapeutom pedagogicznym oraz, co bardzo istotne, stanowi podręcznik dla kandydatów starających się o certyfikat terapeuty (w tym także arteterapeuty, terapeuty dźwiękiem, muzykoterapeuty, choreoterapeuty i in.). Jest to pierwsza tak kompleksowa publikacja w języku polskim i stanowi ona kamień milowy w omawianym zakresie.

Z recenzji prof. dr. hab. Marka Poźniaka:

W książce Autor podjął ze wszech miar udaną próbę odpowiedzi na dwa zasadnicze pytana: „Czy najnowsza wiedza o pracy mózgu jest na tyle wiarygodna i rzetelna, żeby na jej podstawie ustalić czy psychoterapia rzeczywiście zmienia mózg?” oraz „Które z ogromu technik psychoterapii zdają się najlepiej służyć mózgowi?”. Przy czym odpowiedzi na pytanie pierwsze Autor udziela na podstawie dostępnych wyników badań przeprowadzonych zwłaszcza przez neurobiologów, na drugie zaś, bazując na bardzo interesujących poznawczo i często intrygujących własnych dociekaniach i sugestiach. To olbrzymi walor tego opracowania! Zaleta recenzowanej książki to jej dość szerokie grono potencjalnych odbiorców, przede wszystkim psychoterapeutów oraz psychologów i pedagogów, a także osób ubiegających się o certyfikaty czy licencje terapeuty oraz studentów medycyny, psychologii, pedagogiki i kierunków pokrewnych. Z powodzeniem może po tę książkę sięgnąć nawet laik – ktoś, kto pragnie przekonać się, jak można sprzyjać swojemu mózgowi i co uczynić nawet bez pomocy terapeuty, by bardziej zadbać o własną higienę czy zdrowie psychiczne.

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line