Strona główna | Biznes-poradniki | Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej
Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej
Autor: Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-299-3
Data wydania: 2010
Liczba stron: 204/B5
Oprawa: miękka
Cena: 40,00 zł 36,00 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Dynamiczny rozwój nowoczesnych form komunikacji wywiera zasadniczy wpływ na zmiany procesów gospodarowania i spojrzenie na usługi. Jeszcze niedawno nikt nie przypuszczał, że usługi będzie można świadczyć na odległość, przy wykorzystaniu komputera, Internetu czy mobilnego aparatu telefonicznego. Zachodzące we współczesnym świecie dynamiczne zmiany technologiczne oddziałują na funkcjonowanie rynku usług i sposób ich świadczenia, a także na zaspokajanie potrzeb przez konsumentów i ich gospodarstwa domowe. Należy także podkreślić, że współcześnie konsumenci mogą korzystać nie tylko z e-usług świadczonych w kraju zamieszkania, ale także z e-usług transgranicznych.

Publikacja poświęcona jest analizie zachowań konsumentów na rynku e-usług w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, tj. w Estonii, na Litwie, Łotwie, w Polsce i na Ukrainie. Zaprezentowano e-usługi pogrupowane w trzy bloki – usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja), usługi związane z czasem wolnym (e-handel, e-kultura, e-turystyka) i usługi finansowe (e-bankowość, e-ubezpieczenia). Są to sfery, które będą miały w bliższej i dalszej przyszłości znaczący wpływ na kształtowanie nowoczesnego społeczeństwa. Jest to także element tworzenia społeczeństwa bez granic. Wyniki badań pozwoliły stworzyć profil e-konsumentów korzystających z poszczególnych usług.

Spis treści:

Wprowadzenie
 
Rozdział 1. Internet we współczesnym świecie
 
1.1. Przemiany cywilizacyjne
1.2. Internet jako współczesne medium komunikacji rynkowej
1.3. Zmiany w dostępie i korzystaniu z internetu w krajach Unii Europejskiej
 
Rozdział 2. Konsument w wirtualnej przestrzeni
 
2.1. Charakterystyka e-konsumenta
2.2. Prosument w sieci
2.3. Konsument w dobie kryzysu
 
Rozdział 3. E-usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja)
 
3.1. E-administracja jako przejaw budowania partnerskich relacji między urzędem a klientem
3.2. E-zdrowie szansą na poprawę opieki zdrowotnej i poziomu wiedzy o zdrowiu
3.3. E-edukacja szansą na upowszechnianie wiedzy
 
Rozdział 4. E-usługi a zagospodarowanie czasu wolnego (e-handel, e-turystyka, e-kultura)
 
4.1. Korzystanie z e-handlu jako element wyzwalania i zagospodarowania czasu wolnego
4.2. Korzystanie z e-kultury jako formy zagospodarowania czasu wolnego
4.3. E-turystyka jako forma ułatwiająca korzystanie z usług turystycznych
 
Rozdział 5. E-usługi związane z finansami gospodarstw domowych (e-bankowość i e-ubezpieczenia)
 
5.1. E-bankowość jako forma zarządzania finansami gospodarstwa domowego
5.2. E-ubezpieczenia jako forma ułatwiająca kontakt z ubezpieczycielem
 
Rozdział 6. Ochrona i edukacja e-konsumentów
 
6.1. Prawa dotyczące korzystania z e-usług
6.2. Usługi prokonsumenckie jako element budowania zaufania konsumentów do e-biznesu
6.3. Znaczenie e-edukacji konsumenckiej dla wzmacniania pozycji konsumentów na rynku
 
Zakończenie
 
Bibliografia

Anna Dąbrowska

doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, autorka wielu publikacji na temat szerokiej sfery usług, konsumpcji, marketingu usług, ochrony i edukacji konsumentów. Kontakt – adabro3@sgh.waw.pl


Mirosława Janoś-Kresło

doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, autorka wielu publikacji na temat usług społecznych, konsumpcji, marketingu usług, ochrony i edukacji konsumentów. Kontakt – mjanos@sgh.waw.pl


 Wstecz
Koszyk pusty

Aktualności

Warszawskie
Targi Książki

18-21 maja 2017
PGE Narodowy

Publikacje wydawnictwa Difin dostępne na stoisku Księgarni PROFIT (88/D15)

Serdecznie zapraszamy!

» Oferty pracy:

- redaktor wydawniczy: budownictwo
-
redaktor wydawniczy: psychologia, socjologia, ekonomia, zarządzanie
- tłumacz
- psycholog


» Wspieramy

Kiermasz taniej książki

Gdzie kupić

Facebook

 

Współpracujemy z




 

Dla przyszłych autorów


» Wydaj książkę w Difinie

Bestsellery

Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line