Strona główna | Branża turystyczno-hotelarska | Organizacja współczesnej recepcji hotelowej T.11.1 Część 1
Organizacja współczesnej recepcji hotelowej T.11.1 Część 1
Autor: Beata Cielecka-Jasińska
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7930-662-6
Data wydania: 2015
Liczba stron: 128/B5
Oprawa: miękka
Cena: 29,90 zł 26,91 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Organizacja współczesnej recepcji hotelowej. Część 1 to niezwykła pozycja wydawnicza na rynku podręczników szkolnych. Autorka jest wieloletnim praktykiem w zawodzie hotelarza, a od kilku lat także wykładowcą przedmiotów zawodowych. Doświadczenie zawodowe, pasja i chęć podzielenia się swoją bogatą wiedzą zaowocowały przekrojowym opracowaniem o szczegółach pracy współczesnej hotelowej recepcji XXI wieku, która opiera się na starannie wykształconych pracownikach i systemach informatycznych.

Podręcznik został napisany z myślą o uczniach techników i szkół policealnych, przygotowujących się do pracy w zawodzie hotelarza. Nowa podstawa programowa zwraca uwagę na działalność recepcji jako wiodącej komórki w hotelu. W podręczniku znaleźć można teoretyczną i praktyczną wiedzę, która pomoże przygotować się do egzaminu zawodowego z kwalifikacji zawodowej T.11. Planowanie i realizacja usług w recepcji. Przedstawione w podręczniku treści zgodne z wymogami nowej podstawy programowej są poparte licznymi przykładami i urozmaiconymi ćwiczeniami. Podręcznik nie ogranicza się tylko do wymogów kształcenia w zawodzie, ale zawiera także wiele treści przydatnych dla pracowników branży hotelarskiej. Można tu znaleźć informacje o różnych procedurach i zasadach związanych z pracą w recepcji, niepublikowanych dotychczas w podręcznikach.

Hotelarstwo XXI wieku wymaga znajomości języków obcych, dlatego też każdy rozdział podręcznika został wzbogacony branżowym słownictwem i zwrotami w języku angielskim.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Goście hotelowi

1.1. Gościnność – najważniejsza misja hotelarstwa i gwarancja dobrego biznesu
1.2. Różne oczekiwania, czyli segmentacja gości
1.3. Gość w podróży
1.4. Gość turysta
1.5. Gość wypoczywający
1.6. Biznesmen, czyli gość w pracy
1.7. Gość z rodziną  
1.8. Gość na konferencji lub szkoleniu

Rozdział 2. Rola i zadania recepcji

2.1. Recepcja
2.2. Wygląd i funkcjonalność recepcji
2.3. Podstawowe zadania recepcji i jej rola w hotelu
2.4. Recepcjonista – sprzedawca
2.5. Znajomość obiektu i oferty usług
2.6. Informatyzacja w recepcji  
2.7. Etapy obsługi gości w recepcji  
2.8. Znaczenie prawidłowo funkcjonującej recepcji

Rozdział 3. Wyposażenie techniczne recepcji

3.1. Podstawowe urządzenia techniczne recepcji
3.2. Centrale telefoniczne i systemy alarmowe
3.3. Systemy łączności wewnątrz hotelu
3.4. Komputery, oprogramowanie, kasy fiskalne i internet
3.5. Drukarki, faksy, skanery, kopiarki, niszczarki do dokumentów
3.6. Skrytki depozytowe
3.7. Systemy kluczy elektronicznych  
3.8. BHP w recepcji

Rozdział 4. Wizerunek pracownika recepcji

4.1. Prezencja, uśmiech i życzliwość
4.2. Zasady zachowania w stosunku do gości  
4.3. Wygląd i higiena osobista  
4.4. Kultura języka ojczystego i znajomość języków obcych
4.5. Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie  
4.6. Regulaminy wewnętrzne  

Rozdział 5. Struktura recepcji

5.1. 24-godzinny serwis w recepcji
5.2. Rola i zadania kierownika recepcji  
5.3. Rodzaje stanowisk pracy w zespole recepcyjnym
5.4. Struktury organizacyjne recepcji
 
Rozdział 6. Rezerwowanie usług – terminologia branżowa  

6.1. Kodeks postępowania praktycznego
6.2. Definicja rezerwacji, jej rodzaje i inne pojęcia związane z rezerwacją  
6.3. Współczesne źródła pozyskiwania rezerwacji
6.4. Potencjał hotelu i dostępność miejsc
6.5. Nazwy handlowe pokoi  
6.6. Rezerwacje internetowe
6.7. Zarządzanie sprzedażą na portalach rezerwacyjnych
6.8. Pozyskiwanie i ochrona danych gości  

Rozdział 7. Zasady i standardy związane z przyjmowaniem rezerwacji

7.1. Rezerwacje bezpośrednie i standardy ich przyjmowania   
7.2. Formy płatności za usługi hotelowe  
7.3. Rezerwacje grupowe  
7.4. Potwierdzanie rezerwacji
7.5. Gwarantowanie rezerwacji  
7.6. Anulowanie i zmiany w rezerwacjach
7.7. Instrumenty promocji usług hotelarskich
7.8. Współpraca z innymi działami, czyli specjalne życzenia gości

Rozdział 8. Dokumentacja i standardy obsługi stosowane w rezerwacji usług hotelarskich

8.1. Dokumentacja rezerwacji indywidualnych i grupowych  
8.2. Formularze rezerwacyjne
8.3. Grafiki rezerwacji
8.4. Kosztorysy, instrukcje do grup  
8.5. Praktyczne sposoby obsługiwania rezerwacji

Bibliografia 

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line