Strona główna | branża administracyjno-biurowa | Organizacja pracy biurowej. Poradnik dla nauczyciela
Organizacja pracy biurowej. Poradnik dla nauczyciela
Autor: Elżbieta Mitura, Renata Kowalik
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-408-9
Data wydania: 2011
Liczba stron: 136/B5
Oprawa: miękka
Cena: 19,00 zł 17,10 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka


Poradnik został przygotowany w oparciu o podręcznik i zestaw ćwiczeń dla ucznia o tym samym tytule, tj. Organizacja pracy biurowej. Podręcznik. Kolejność proponowanych jednostek dydaktycznych w poradniku odpowiada kolejności jednostek dydaktycznych zawartych w podręczniku dla ucznia. Zakres materiału dostosowany jest do możliwości uczniów i warunków nauczania w danej klasie.

W poradniku nauczyciel odnajdzie scenariusze lekcji i rozwiązania ćwiczeń zawartych w podręczniku. Autorki zamieściły również dodatkowe ćwiczenia, które pomogą uczniom wyrobić prawidłowe nawyki i właściwe podejście do rozwiązywania problemów, napotkanych w przyszłej pracy zawodowej.
 

W serii podręczników do kształcenia w zawodzie technik administracji wydawnictwo poleca:
 
- Wstęp do nauki o państwie i prawie
- Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
- Prawo administracyjne
- Prawo finansów publicznych
- Podstawy socjologii i psychologii społecznej
- Poradnik skutecznego przygotowania się do egzaminu zewnętrznego
- Organizacja pracy biurowej. Podręcznik + CD

 


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Zasady funkcjonowania biura
 
1.1. Charakterystyka pracy biurowej
1.2. Rola sekretariatu w biurze
1.3. Przyjmowanie interesantów
1.4. Specjalistyczne wyposażenie biura
Rozdział 2. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy
 
2.1. Prawa i obowiązki pracownika
2.2. Obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
2.3. BHP przy obsłudze stanowiska biurowego
2.4. Urządzenia i zabezpieczenia w biurze
2.5. Ochrona środowiska i materialne środowisko pracy
2.6. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach
Rozdział 3. Organizacja stanowiska pracy, zarządzanie biurem
 
3.1. Planowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy w biurze
3.2. Funkcje i czynności kierownicze
3.3. Umiejętności kierownicze
3.4. Style kierowania
3.5. Zachowania informacyjno-decyzyjne kierownika
3.6. Urządzenia biurowe
Rozdział 4. Redagowanie pism

4.1. Pojęcie i rodzaje pism
4.2. Zasady redagowania pism
4.3. Protokoły, sprawozdania, notatki służbowe
4.4. Adresowanie kopert

Rozdział 5. Organizacja obiegu korespondencji
 
5.1. Instrukcja kancelaryjna
5.2. Przyjmowanie, otwieranie i sprawdzanie korespondencji
5.3. Obieg korespondencji
5.4. Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów
Rozdział 6. Korespondencja służbowa
 
6.1. Korespondencja w sprawach osobowych
   6.1.1. Dokumentacja osobowa w językach obcych
6.2. Korespondencja w sprawach handlowych
   6.2.1. Etapy zawierania transakcji
6.3. Korespondencja w sprawach administracyjnych
6.4. Korespondencja w sprawach finansowych
6.5. Korespondencja w sprawach transportowych
6.6. Program STEMPEL – system obsługi przesyłek
6.7. Korespondencja tajna i poufna
Rozdział 7. Organizacja spotkań służbowych
7.1. Typy spotkań (zebrań firmowych)
7.2. Zebrania formalne i nieformalne
7.3. Podróże służbowe
7.4. Zasady savoir-vivre’u
7.5. Obcokrajowcy w biurze
7.6. Etykieta spotkania biznesowego
Rozdział 8. Obsługa interesantów i udzielanie informacji
 
8.1. Działanie w przestrzeni biurowej
8.2. Typy interesantów
8.3. Strategie obsługi interesantów
8.4. Metody komunikowania się
   8.4.1. Bariery w komunikacji
   8.4.2. Konflikty w biurze i ich rozwiązywanie
Rozdział 9. Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa w otoczeniu
 
9.1. Działania public relations w biurze
9.2. Rozmowy telefoniczne
9.3. Ubiór i cechy pracownika biurowego
9.4. Relacje z mediami

Elżbieta Mitura

mgr ekonomii, absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Ekonomiczny, podyplomowe studia: Zarządzanie Szkołą, nauczyciel dyplomowany, naucza przedmioty ekonomiczne i przedsiębiorczość, doradca metodyczny nauczycieli przedmiotów ekonomicznych i przedsiębiorczości, egzaminator egzaminów zawodowych, ekspert komisji kwalifikacyjnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, przewodnicząca komisji przedmiotów ekonomicznych, edukator Nowej Szkoły Zawodowej, autor projektu edukacyjnego dla nauczycieli i wojewódzkiego konkursu dla uczniów „Przedsiębiorczy uczeń na rynku pracy”.
 


Poradnik został przygotowany w oparciu o podręcznik i zestaw ćwiczeń dla ucznia o tym samym tytule, tj. Organizacja pracy biurowej. Podręcznik. Kolejność proponowanych jednostek dydaktycznych w poradniku odpowiada kolejności jednostek dydaktycznych zawartych w podręczniku dla ucznia. Zakres materiału dostosowany jest do możliwości uczniów i warunków nauczania w danej klasie.

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line