Strona główna | Biznes-poradniki | Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Strategie sukcesu nieznanych liderów na światowych rynkach
Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Strategie sukcesu nieznanych liderów na światowych rynkach
Autor: Hermann Simon
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-080-7
Data wydania: 2009
Liczba stron: 482/B5
Oprawa: twarda z obwolutą
Cena: 69,00 zł 62,10 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka


Obowiązkowa lektura dla przedsiębiorców i inwestorów. Biznes powinno budować się z myślą o rynku globalnym nawet jeśli przedsiębiorstwo jest małe lub średnie
Piotr Gębala, prezes zarządu, Krajowy Fundusz Kapitałowy SA
 
 
Czy firmy małe, średnie, niszowe, ale de facto tworzące rynki światowe i przez to potężne, zdołają zachować wartości, dzięki którym funkcjonują w pędzącej w nieznane globalizacji? Rozważania Hermanna Simona są szczególnie ważne dla polskich przedsiębiorców, którzy ciągle poszukują swojej drogi rozwoju.
Marek Goliszewski, założyciel Business Centre Club
 
 
Każdy menedżer znajdzie w tej książce bogactwo faktów, idei oraz inspiracji dla siebie i dla swojej firmy.
Prof. Andrzej Koźmiński, rektor Akademii Leona Koźmińskiego
 
 
Znakomity opis czynników, które sprawiły, że relatywnie nieduże firmy zdobyły mistrzostwo świata w swoich branżach.
Wojciech Rostworowski, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, Letex SA
 
Znam wiele książek o wielkich korporacjach i o wielkich inwestorach – i o wielkich dokonaniach, natomiast nieczęsto można przeczytać tak ciekawe i pasjonujące opracowanie o ludziach, którzy wymyślili i stworzyli swój biznes od zera, a następnie zdobyli znaczącą pozycję na świecie.
Marian Owerko, prezes zarządu Bakalland SA
 
Atutem książki jest przedstawienie doświadczeń wielu firm z różnych, czasami bardzo odległych branż, co daje fantastyczne spectrum wiedzy o sposobach zarzadzania w bardzo różnych warunkach rynkowych.
Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex Wadowice
 
Simon twierdzi, że nieuleganie modom w zarządzaniu świadczy o sile nie słabości.
Od dziesięcioleci najlepsze firmy osiągają sukces wyrzekając się  skomplikowanej organizacji, unikając dywersyfikacji i skupiając się na tym co potrafią robić najlepiej.
Reszta świata dopiero zaczyna to rozumieć.
"The Economist"
 
Książka znalazła się na liście 10 najważniejszych książek roku o biznesie wg magazynu THINKTANK

Spis treści:

Wstęp do wydania polskiego

Przedmowa. Jak odkryłem tajemniczych mistrzów

Rozdział 1. Mistyka tajemniczych mistrzów


Kim są? Wybrani tajemniczy mistrzowie z całego świata
Zasłona tajemnicy
Kto ma kwalifikacje tajemniczego mistrza?
Skąd pochodzą tajemniczy mistrzowie?
Wiedza i baza danych
Dane strukturalne o tajemniczych mistrzach
W jakim stopniu tajemniczy mistrzowie osiągają sukces?
Nauki płynące od tajemniczych mistrzów
Cele tej książki
Podsumowanie

Rozdział 2. Wzrost i czołowa pozycja na rynku

Wewnętrzny płomień
Wzrost, wzrost, wzrost
Od tajemniczego mistrza do wielkiego mistrza
Wybuchający środek
Rosnące karzełki
Wzrost nie jest cudownym lekiem
Wzrost zatrudnienia a wzrost przychodów
Czynniki będące siłą napędową wzrostu
Czołowa pozycja na rynku
Czym jest czołowa pozycja na rynku?
Udział w rynku
Udział w rynku a rentowność
Cele długoterminowe
Podsumowanie

Rozdział 3. Rynek i koncentracja

Definicja rynku i udział w rynku
Wąskie rynki
W jaki sposób tajemniczy mistrzowie definiują swoje rynki
Koncentracja, koncentracja, koncentracja
Głębia czy szerokość
Specjaliści supernisz i właściciele rynków
Na dobre i na złe
Miękka dywersyfikacja
Podsumowanie

Rozdział 4. Globalizacja

Drugi filar: globalizacja
Globalna obecność: stan i proces
Globalizacja marek
Globalizacja jako czynnik napędzający wzrost
Przesunięcia regionalne
Strategiczne znaczenie poszczególnych rynków krajowych
Rynki przyszłości
Chiny
Indie
Europa Wschodnia i Rosja
Japonia
Ameryka Łacińska
Wdrażanie globalizacji
Mentalne i kulturowe aspekty globalizacji
Lokalizacje geostrategiczne
Podsumowanie

Rozdział 5. Klienci, wyroby, usługi

Bliskie relacje z klientem
Wymagania klientów
Zależność od klienta i względy ryzyka
Doprowadzanie do bliskości z klientem
Wachlarz wyrobów i usług
Podsumowanie

Rozdział 6. Innowacja

Innowacja – co to oznacza?
Wysoki poziom innowacyjności
Siły napędowe innowacji
Źródła innowacji
Organizacyjne i przywódcze aspekty innowacji
Podsumowanie

Rozdział 7. Konkurencja

Struktura konkurencji i postępowanie konkurencyjne
Tajemniczy mistrzowie w świetle „pięciu sił” Portera
Przewagi konkurencyjne
Możliwość utrzymania przewag konkurencyjnych
Wykazywanie się wyższością w konkurencji
Pierwszeństwo w konkurencji a koszty
Sparingpartnerzy do utrzymania dobrej formy konkurencyjnej
Przesadne nastawianie się na konkurencję
Podsumowanie

Rozdział 8. Finansowanie, organizacja i środowisko biznesowe

Finansowanie
Organizacja
Organizowanie łańcucha wartości
Środowisko biznesu
Skupiska przedsiębiorcze
Podsumowanie

Rozdział 9. Pracownicy

Tworzenie stanowisk pracy
Kultura korporacji
Kwalifikacje i zdobywanie wiedzy
Kreatywność pracowników
Rekrutacja
Podsumowanie

Rozdział 10. Przywódcy

Struktura własności i przywództwa
W jakim stopniu przywództwo ma kluczowe znaczenie?
Ciągłość przywództwa
Młodzi ludzie na szczycie firmy
Potężne kobiety
Internacjonalizacja zarządzania
Osobowości
Style przywództwa
Sukcesja w zarządzaniu
Podsumowanie

Rozdział 11. Tajemniczy mistrzowie: audyt i opracowanie strategii

Czym jest strategia?
Strategia tajemniczych mistrzów: dla kogo?
Organizacja i wdrażanie
Tajemniczy mistrzowie a konsultanci
Podsumowanie

Rozdział 12. Tajemniczy mistrzowie w Polsce
Marek Dietl

Pozycja rynkowa
Strategia konkurowania
Produkty i usługi oraz klienci
Finanse i produktywność
Liderzy i zespół
Podsumowanie

Rozdział 13. Nauki od tajemniczych mistrzów

Przywództwo i cele
Wysoce wydajni pracownicy
Głębia
Decentralizacja
Koncentracja
Globalizacja
Innowacja
Bliskość z klientem
Trzy koła i osiem nauk
Nauki dla planistów strategicznych
Nauki dotyczące zarządzania biegunowością
Nauki dla małych firm
Nauki dla firm średnich rozmiarów
Nauki dla wielkich korporacji
Nauki dla inwestorów
Nauki dotyczące polityki, regionów i krajów
Podsumowanie nauk

Indeks osób

Indeks firm

Hermann Simon

założyciel i wieloletni prezes (aż do maja 2009 r.) firmy doradczej Simon-Kucher & Partners Strategy & Marketing Consultants. Firma ta, założona 25 lat temu, ma obecnie zasięg globalny i biura w 13 krajach, w tym w Polsce. W obszarze zarządzania cenami jest uznawana za lidera światowego. W rankingu z 2007 r. prof. Simon został wskazany jako drugi po Peterze Druckerze najbardziej wpływowy autor książek o zarządzaniu w krajach niemieckojęzycz­nych. Jest on autorem ponad 30 książek opublikowanych w 21 językach. Jego książka Tajemniczy mistrzowie stała się światowym bestsellerem, a Power Pricing uchodzi za najważniejszą kiedykolwiek wydaną książkę o zarządzaniu cenami. Prof. Simon zasiada w radach redakcyj­nych wielu czasopism z dziedziny zarzą­dzania, takich jak Management Science czy International Journal of Research in Marketing, od 20 lat pisze komentarze do czołowego niemieckiego magazynu biznesowego Manager Magazin, a w la­tach 1984–86 przewodniczył Europejskiej Akademii Marketingu (the European Marketing Academy). Przed założeniem Simon-Kucher & Partners, H. Simon był profesorem nauk o zarządzaniu na uni­wersytetach w Mainz i Bielefeld, a także wykładowcą w Harvard Business School, London Business School, MIT, na Uniwer­sytecie Stanforda i w INSEAD.


 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line