Strona główna | Biznes-poradniki | O efektywnej współpracy 10 idei HBR
O efektywnej współpracy 10 idei HBR
Autor: John Abele, Paul Adler, Douglas Archibald, Richard Boyatzis, Daniel Goleman, Ranjay Gulati, Morten T. Hansen, Charles Heckschen, Jonathan Hughes, Herminia Ibarra, Richard McDermott, Andrew P. McAffe, Gary P. Pisano, Laurence Prusak, Jeff Weiss
Wydawca: ICAN Institute
ISBN: 978-83-63662-24-0
Data wydania: 2012
Liczba stron: 179/A5
Oprawa: twarda

Poleć znajomemu

W procesie kalkulacji premii ze współpracy należy unikać kilku powszechnie spotykanych błędów. Nigdy nie należy zapominać o tym, że celem współpracy nie jest sama współpraca, ale wyniki biznesowe, które bez niej byłyby niemożliwe do uzyskania. W wielu dobrze znanych przypadkach premia ze współpracy nigdy nie wystąpiła. Najbardziej rażącym przykładem jest przejęcie Chryslera przez Daimlera za kwotę 36 mld dolarów w 1998 roku. Transakcja ta obiecywała wystąpienie efektów synergii między dwoma producentami aut – a dziewięć lat później Daimler sprzedał 80% udziałów w Chryslerze za nędzną kwotę 1 mld dolarów. Jednak nie trzeba stracić miliardów, by zadać sobie pytanie o efektywność współpracy.
Zatem, zanim stracisz miliardy, odpowiedz: Czy Twoja firma współpracuje efektywnie? Sięgnij po 10 tekstów światowych autorytetów i zacznij współpracować, żeby pracować.

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

Szymon Midera, wiceprezes zarządu Banku Pocztowego SA, wiceprezes zarządu Banku Pocztowego SA:

Jak zmieniają się sposoby komunikowania i modele produkcji, tak zmieniać się muszą zasady współpracy. Lektura zbioru uświadamia, że wyzwaniem nowych czasów staje się właśnie wybór tego najwłaściwszego dla naszej firmy, wcale nie uniwersalnego, modelu współpracy. Dlatego z przyjemnością i pełnym przekonaniem polecam tę publikację każdemu, kto chciałby usystematyzować, poszerzyć czy odświeżyć swoją wiedzę o efektywnej współpracy.

Marcin Kotlarek, Partner & Managing Director, The Boston Consulting Group:

Często słyszę od menedżerów ogromnych firm: Mamy doskonałych specjalistów, doświadczenie i pokłady wiedzy. Ale wiemy, że korzystamy tylko z części tych zasobów. Jak uruchomić potencjał drzemiący w organizacjach i sprawić, by ludzie byli bardziej przedsiębiorczy i samodzielnie rozwiązywali problemy? Tu znajdziecie wiele inspirujących pomysłów, jak tchnąć w swoje firmy ducha współpracy. Świetna, bardzo potrzebna książka, ponieważ tworzenie kultury współpracy staje się jednym z elementów decydujących o długofalowym sukcesie biznesowym."

Katarzyna Zwierzchowska, dyrektor Departamentu Personalnego Grupy Generali Polska:

Czy można prowadzić biznes bez stawiania sobie fundamentalnych pytań? I czy bez stawiania takich pytań można odnieść znaczący sukces? Mam wątpliwości. Szczególnie po przeczytaniu „O efektywnej współpracy”. Autorzy esejów stawiają właśnie pytania fundamentalne – o naturę ludzką, o cele i wartości organizacji, o to jak mogą, a jak powinny funkcjonować zespoły. Z radością polecam lekturę tej frapującej książki.

 Wstecz

Zobacz także

Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki Wita Szulc cena 38,70 zł
43,00 zł
Konsorcjum. Umowa o współpracy gospodarczej 50% rabatu Tomasz Niepytalski cena 20,00 zł
40,00 zł
Sieci współpracy kulturalnej w Europie Kazimierz Waluch cena 31,50 zł
35,00 zł
Zastosowanie idei public governance w prawie administracyjnym Iwona Niżnik-Dobosz redakcja naukowa cena 63,00 zł
70,00 zł
O innowacjach 10 idei HBR Roger L. Martin, Vijay Govindarajan, Chris Trimble, Jeffrey R. Immelt, Lance A. Bettencourt, Anthony W. Ulwick, George S. Day, Stefan Thomke, Donald Reinersen, Rosabeth Moss Kanter, Rita Gunther McGrath, Ian C. MacMillan, Peter F. Drucker
O podejmowaniu decyzji 10 idei HBR Daniel Kahneman, Ralph L. Kenney, Don Lovallo, Peter M. Madsen, Michael C. Mankins, Haward Raiffa, Michael A. Roberto, Paul Rogers, Olivier Sibony, Richard Stelle, Catherine H. Tinsley, Jo Whitehead
O strategiach marketingowych 10 idei HBR Roland T. Rust, Christine Moorman, Gaurav Bhalla, David C. Edelman, Theodore Levitt, Clayton M. Christensen, Scott Cook, Taddy Hall, Kevin Lane Keller, Michael J. Silverstein, Kate Sayre, James C. Anderson, James A. Narus, Wouter van Rossum, Susan Fournie
O skutecznej komunikacji 10 idei HBR Robert B. Cialdini, Jay A. Conger, Stephen Denning, Kimberly D. Elsbach, John Hamm, Robert B. Miller, Nick Morgan, Leslie Perlow, Deborah Tannen, Holly Weeks, Gary A. Williams, Stephanie Williams
O zespołach 10 idei HBR Diane Coutu, Jon R. Katzenbach and Douglas K. Smith, Lynda Gratton and Tamara J. Erickson, Vanessa Urch Druskat and Steven B. Wolff, Jeanne Brett, Kristin Behfar, and Mary C. Kern, Bill Parcells, Bob Frisch, Bill Fischer and Andy Boynton, Kathleen M. Eise
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line