Szanowni Klienci,

W związku z planowaną na 29.06-16.07.2017 r. przeprowadzką naszego magazynu nie będą w tym okresie realizowane zamówienia. Wysyłkę książek rozpoczniemy 17.07.2017 r.

Licząc na Państwa zrozumienie, bardzo przepraszamy za ewentualne niedogodności.
 

Strona główna | Bezpieczeństwo | Modele kształcenia a przystosowanie zawodowe młodych oficerów Wojska Polskiego
Modele kształcenia a przystosowanie zawodowe młodych oficerów Wojska Polskiego
Autor: Mirosław Laskowski
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-8085-298-3
Data wydania: 2016
Liczba stron: 264/B5
Oprawa: miękka
Cena: 59,00 zł 53,10 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka ukazuje współczesne podejście do problematyki przystosowania zawodowego młodych oficerów Wojska Polskiego w odniesieniu do dwóch odrębnie funkcjonujących modeli kształcenia. Pierwszy z nich to klasyczny wzorzec oparty o czteroletni proces edukacji w wyższych uczelniach wojskowych, drugim zaś jest utworzony od niedawna jednoroczny model kształcenia w studium oficerskim dla absolwentów uczelni cywilnych. Dzięki porównaniu poziomu przystosowania zawodowego oficerów reprezentujących różne modele kształcenia przedstawiono wnioski służące optymalizacji procesu edukacyjnego kadry oficerskiej Polskich Sił Zbrojnych. Zważywszy na rosnące znaczenie kwestii bezpieczeństwa oraz nacisk kładziony na poziom wyszkolenia Polskiej Armii, niniejsza monografia spotka się z zainteresowaniem różnych środowisk społecznych, nie tylko z kręgu wojskowego.

Publikacja skierowana jest do osób, które stykają się zawodowo z problematyką przystosowania, ale także do dowódców wojskowych oraz przełożonych różnych szczebli. Ponadto, do wojskowych i cywilnych środowisk uczelnianych, szczególnie z kręgu nauk społecznych oraz kierunków związanych z bezpieczeństwem.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. System kształcenia oficerów w Wojsku Polskim

1. Rola oficera w Siłach Zbrojnych RP
2. Kształcenie oficerów w uczelniach wyższych
2.1. Czteroletni model kształcenia
2.2. Roczny model kształcenia
3. Doskonalenie zawodowe oficerów w jednostkach wojskowych

Rozdział II. Przystosowanie zawodowe oficerów

1. Pojęcie przystosowania zawodowego
2. Wymiary przystosowania zawodowego oficerów
2.1. Kompetencje zawodowe
2.1.1. Wiedza ogólna i zawodowa
2.1.2. Umiejętności zawodowe
2.2. Postawy zawodowe
2.3. Poczucie kontroli w sytuacji pracy
2.4. Poczucie obciążenia pracą
2.5. Radzenie sobie ze stresem
2.6. Zadowolenie z wykonywanego zawodu
3. Problematyka przystosowania zawodowego w badaniach empirycznych

Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych

1. Przedmiot i cel badań
2. Problemy badawcze i hipotezy robocze
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
4. Teren i organizacja badań
5. Charakterystyka badanych osób

Rozdział IV. Porównanie przystosowania zawodowego badanych grup oficerów

1. Porównanie ogólnego poziomu przystosowania zawodowego
2. Porównanie kompetencji zawodowych
2.1. Ogólny poziom kompetencji zawodowych
2.2. Wiedza ogólna i zawodowa
2.3. Umiejętności zawodowe
2.4. Przygotowanie do działania w różnych warunkach służby
3. Porównanie postaw zawodowych badanych oficerów
4. Porównanie poczucia kontroli w sytuacji pracy
5. Porównanie poczucia obciążenia pracą
6. Porównanie stylów radzenia sobie ze stresem
7. Porównanie zadowolenia z wojska i sytuacji pracy

Podsumowanie

Bibliografia

Spis tabel, wykresów, rysunków

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. System kształcenia oficerów w Wojsku Polskim

1. Rola oficera w  Siłach Zbrojnych RP
2. Kształcenie oficerów w  uczelniach wyższych
2.1. Czteroletni model kształcenia
2.2. Roczny model kształcenia
3. Doskonalenie zawodowe oficerów w  jednostkach wojskowych

Rozdział II. Przystosowanie zawodowe oficerów

1. Pojęcie przystosowania zawodowego
2. Wymiary przystosowania zawodowego oficerów
2.1. Kompetencje zawodowe
2.1.1. Wiedza ogólna i zawodowa
2.1.2. Umiejętności zawodowe
2.2. Postawy zawodowe
2.3. Poczucie kontroli w sytuacji pracy
2.4. Poczucie obciążenia pracą
2.5. Radzenie sobie ze stresem
2.6. Zadowolenie z wykonywanego zawodu
3. Problematyka przystosowania zawodowego w badaniach empirycznych

Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych

1. Przedmiot i cel badań
2. Problemy badawcze i hipotezy robocze
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
4. Teren i organizacja badań
5. Charakterystyka badanych osób

Rozdział IV. Porównanie przystosowania zawodowego badanych grup oficerów

1. Porównanie ogólnego poziomu przystosowania zawodowego
2. Porównanie kompetencji zawodowych
2.1. Ogólny poziom kompetencji zawodowych
2.2. Wiedza ogólna i zawodowa
2.3. Umiejętności zawodowe
2.4. Przygotowanie do działania w różnych warunkach służby
3. Porównanie postaw zawodowych badanych oficerów
4. Porównanie poczucia kontroli w sytuacji pracy
5. Porównanie poczucia obciążenia pracą
6. Porównanie stylów radzenia sobie ze stresem
7. Porównanie zadowolenia z wojska i sytuacji pracy

Podsumowanie

Bibliografia

Spis tabel, wykresów, rysunków

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line